Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22818
Author: Ανδρέου, Δημοσθένης
Title: Πειραματική μελέτη της λεξιλογικής πρόσβασης μαθητών δημοτικού με ή χωρίς απώλεια ακοής υπό την επίδραση σημασιολογικών και φωνολογικών παρεμβολών
Alternative Titles: Experimental study of lexical access of students of primary school with or without hearing loss under the influence of semantic and phonological interferences
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Supervisor: Οκαλίδου, Αρετή
Abstract: Η λεξιλογική πρόσβαση είναι μια σημαντική γλωσσική διεργασία, καθώς σχετίζεται με την εκμάθηση καινούριων λέξεων και την εκμάθηση της γλώσσας. Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετήθηκε η λεξιλογική πρόσβαση 10 παιδιών δημοτικού σχολείου με τυπική ακοή και 3 με απώλεια ακοής. Αξιοποιήθηκε η πειραματική διαδικασία ονομασίας εικόνων με την παρουσία ηχητικών παρεμβολών με σημασιολογική και φωνολογική συνάφεια (cross-modal picture-word interference paradigm). Σε κάθε περίπτωση , έγινε καταγραφή των χρόνων απόκρισης των ποσοστών σωστών αποκρίσεων των συμμετεχόντων. Αξιοποιώντας τα παραπάνω στοιχεία, υπολογίστηκε η επίδοση της κάθε ομάδας, ενώ έγιναν και συγκρίσεις στην επίδοση παιδιών με ή χωρίς απώλεια ακοής παρόμοιας χρονολογικής ηλικίας. Τα ανομοιογενή αποτελέσματα που προέκυψαν τόσο από τις συγκρίσεις της επίδοσης των δύο ομάδων όσο και της επίδοσης μεμονωμένων παιδιών, σε συνδυασμό με το περιορισμένο δείγμα, στο σύνολο των συνθηκών παρεμβολών σημασιολογικής και φωνολογικής συνάφειας, αναδεικνύουν την ανάγκη περαιτέρω έρευνας των διεργασιών που διέπουν τη λεξιλογική πρόσβαση στον ελληνικό χώρο.
Keywords: Λεξιλογική πρόσβαση
Απώλεια ακοής
Ονομασία εικόνων
Ηχητικές παρεμβολές
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Rights: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AndreouDimosthenisMsc2018.pdf1.58 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons