Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22818
Συγγραφέας: Ανδρέου, Δημοσθένης
Τίτλος: Πειραματική μελέτη της λεξιλογικής πρόσβασης μαθητών δημοτικού με ή χωρίς απώλεια ακοής υπό την επίδραση σημασιολογικών και φωνολογικών παρεμβολών
Αλλοι τίτλοι: Experimental study of lexical access of students of primary school with or without hearing loss under the influence of semantic and phonological interferences
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Οκαλίδου, Αρετή
Περίληψη: Η λεξιλογική πρόσβαση είναι μια σημαντική γλωσσική διεργασία, καθώς σχετίζεται με την εκμάθηση καινούριων λέξεων και την εκμάθηση της γλώσσας. Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετήθηκε η λεξιλογική πρόσβαση 10 παιδιών δημοτικού σχολείου με τυπική ακοή και 3 με απώλεια ακοής. Αξιοποιήθηκε η πειραματική διαδικασία ονομασίας εικόνων με την παρουσία ηχητικών παρεμβολών με σημασιολογική και φωνολογική συνάφεια (cross-modal picture-word interference paradigm). Σε κάθε περίπτωση , έγινε καταγραφή των χρόνων απόκρισης των ποσοστών σωστών αποκρίσεων των συμμετεχόντων. Αξιοποιώντας τα παραπάνω στοιχεία, υπολογίστηκε η επίδοση της κάθε ομάδας, ενώ έγιναν και συγκρίσεις στην επίδοση παιδιών με ή χωρίς απώλεια ακοής παρόμοιας χρονολογικής ηλικίας. Τα ανομοιογενή αποτελέσματα που προέκυψαν τόσο από τις συγκρίσεις της επίδοσης των δύο ομάδων όσο και της επίδοσης μεμονωμένων παιδιών, σε συνδυασμό με το περιορισμένο δείγμα, στο σύνολο των συνθηκών παρεμβολών σημασιολογικής και φωνολογικής συνάφειας, αναδεικνύουν την ανάγκη περαιτέρω έρευνας των διεργασιών που διέπουν τη λεξιλογική πρόσβαση στον ελληνικό χώρο.
Λέξεις Κλειδιά: Λεξιλογική πρόσβαση
Απώλεια ακοής
Ονομασία εικόνων
Ηχητικές παρεμβολές
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Δικαιώματα: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
AndreouDimosthenisMsc2018.pdf1.58 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons