Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22538
Συγγραφέας: Χαϊδαλή, Ζωή
Τίτλος: Μορφές κοινωνικής στήριξης στους μαθητές με οπτική αναπηρία υπό το πρίσμα των εκπαιδευτικών
Αλλοι τίτλοι: Forms of social support for the visually impaired students in light of their teachers
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος
Περίληψη: Περίληψη Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο μελέτης τις μορφές της κοινωνικής στήριξης που λαμβάνουν οι μαθητές με οπτική αναπηρία στο πλαίσιο της εκπαίδευσης. Το συγκεκριμένο θέμα επιλέχθηκε καθώς η κοινωνική στήριξη των ατόμων με αναπηρία αποτελεί μια πολυδιάστατη και άκρως ενδιαφέρουσα έννοια, η μελέτη της οποίας αποτελεί πόλο έλξης στην επιστημονική κοινότητα τις τελευταίες δεκαετίες. Η κοινωνική ενσωμάτωση και η αποδοχή είναι σημαντικότατοι παράγοντες όσον αφορά το ευ ζην των ατόμων με αναπηρία γενικότερα και με οπτική αναπηρία ειδικότερα. Η πρώτη φάση της εργασίας ήταν η βιβλιογραφική ανασκόπηση, προκειμένου να γίνει η αποσαφήνιση των όρων της κοινωνικής στήριξης. Οι στόχοι, οι οποίοι με το πέρας της επετεύχθησαν και είναι οι ακόλουθοι: α) Να δοθούν στοιχεία που σχετίζονται με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση των ατόμων με οπτική αναπηρία, β) Να παρουσιαστεί μια εμπεριστατωμένη εικόνα της έννοιας της κοινωνικής στήριξης, γ) Να δοθούν ερωτηματολόγια σε εκπαιδευτικούς και θεραπευτές ατόμων με οπτική αναπηρία, να καταγραφούν και να αναλυθούν οι απόψεις τους, προκειμένου δ) Να διερευνηθούν οι μορφές της κοινωνικής στήριξης για τους μαθητές με οπτική αναπηρία που επικρατούν στο ελληνικό Εκπαιδευτικό σύστημα, από τη σκοπιά των εκπαιδευτικών και θεραπευτών που ασχολούνται με μαθητές με οπτική αναπηρία και ε) Να αναλυθούν οι λόγοι για τους οποίους επικρατούν οι συγκεκριμένες μορφές. Συνολικά, τα ευρήματα της έρευνας που διεξήχθη είναι καίριας σημασίας και είναι σύμφωνα με ευρήματα προηγούμενων ερευνών. Κυρίαρχη μορφή κοινωνικής στήριξης είναι η συναισθηματική και έπειτα ακολουθεί η πρακτική στήριξη. Τέλος, παρουσιάστηκαν προτάσεις προκειμένου να υπάρξει βελτίωση στην παρεχόμενη συναισθηματική και πρακτική στήριξη που λαμβάνουν οι μαθητές με οπτική αναπηρία αλλά και για μελλοντικές έρευνες.
Λέξεις Κλειδιά: Οπτική αναπηρία
Συναισθηματική στήριξη
Κοινωνική στήριξη
Πρακτική στήριξη
Μορφές στήριξης ατόμων με αναπηρία
Εκπαιδευτικοί ατόμων με οπτική αναπηρία
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
ChaidaliZoiMsc2018.pdf849.49 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.