Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22538
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠαπαδόπουλος, Κωνσταντίνοςel
dc.contributor.authorΧαϊδαλή, Ζωήel
dc.date.accessioned2019-01-09T12:17:26Z-
dc.date.available2019-01-09T12:17:26Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22538-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.el
dc.description.abstractΠερίληψη Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο μελέτης τις μορφές της κοινωνικής στήριξης που λαμβάνουν οι μαθητές με οπτική αναπηρία στο πλαίσιο της εκπαίδευσης. Το συγκεκριμένο θέμα επιλέχθηκε καθώς η κοινωνική στήριξη των ατόμων με αναπηρία αποτελεί μια πολυδιάστατη και άκρως ενδιαφέρουσα έννοια, η μελέτη της οποίας αποτελεί πόλο έλξης στην επιστημονική κοινότητα τις τελευταίες δεκαετίες. Η κοινωνική ενσωμάτωση και η αποδοχή είναι σημαντικότατοι παράγοντες όσον αφορά το ευ ζην των ατόμων με αναπηρία γενικότερα και με οπτική αναπηρία ειδικότερα. Η πρώτη φάση της εργασίας ήταν η βιβλιογραφική ανασκόπηση, προκειμένου να γίνει η αποσαφήνιση των όρων της κοινωνικής στήριξης. Οι στόχοι, οι οποίοι με το πέρας της επετεύχθησαν και είναι οι ακόλουθοι: α) Να δοθούν στοιχεία που σχετίζονται με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση των ατόμων με οπτική αναπηρία, β) Να παρουσιαστεί μια εμπεριστατωμένη εικόνα της έννοιας της κοινωνικής στήριξης, γ) Να δοθούν ερωτηματολόγια σε εκπαιδευτικούς και θεραπευτές ατόμων με οπτική αναπηρία, να καταγραφούν και να αναλυθούν οι απόψεις τους, προκειμένου δ) Να διερευνηθούν οι μορφές της κοινωνικής στήριξης για τους μαθητές με οπτική αναπηρία που επικρατούν στο ελληνικό Εκπαιδευτικό σύστημα, από τη σκοπιά των εκπαιδευτικών και θεραπευτών που ασχολούνται με μαθητές με οπτική αναπηρία και ε) Να αναλυθούν οι λόγοι για τους οποίους επικρατούν οι συγκεκριμένες μορφές. Συνολικά, τα ευρήματα της έρευνας που διεξήχθη είναι καίριας σημασίας και είναι σύμφωνα με ευρήματα προηγούμενων ερευνών. Κυρίαρχη μορφή κοινωνικής στήριξης είναι η συναισθηματική και έπειτα ακολουθεί η πρακτική στήριξη. Τέλος, παρουσιάστηκαν προτάσεις προκειμένου να υπάρξει βελτίωση στην παρεχόμενη συναισθηματική και πρακτική στήριξη που λαμβάνουν οι μαθητές με οπτική αναπηρία αλλά και για μελλοντικές έρευνες.el
dc.format.extent81el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΟπτική αναπηρίαel
dc.subjectΣυναισθηματική στήριξηel
dc.subjectΚοινωνική στήριξηel
dc.subjectΠρακτική στήριξηel
dc.subjectΜορφές στήριξης ατόμων με αναπηρίαel
dc.subjectΕκπαιδευτικοί ατόμων με οπτική αναπηρίαel
dc.titleΜορφές κοινωνικής στήριξης στους μαθητές με οπτική αναπηρία υπό το πρίσμα των εκπαιδευτικώνel
dc.title.alternativeForms of social support for the visually impaired students in light of their teachersen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChaidaliZoiMsc2018.pdf849.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.