Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22538
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος | el |
dc.contributor.author | Χαϊδαλή, Ζωή | el |
dc.date.accessioned | 2019-01-09T12:17:26Z | - |
dc.date.available | 2019-01-09T12:17:26Z | - |
dc.date.issued | 2018 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22538 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018. | el |
dc.description.abstract | Περίληψη Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο μελέτης τις μορφές της κοινωνικής στήριξης που λαμβάνουν οι μαθητές με οπτική αναπηρία στο πλαίσιο της εκπαίδευσης. Το συγκεκριμένο θέμα επιλέχθηκε καθώς η κοινωνική στήριξη των ατόμων με αναπηρία αποτελεί μια πολυδιάστατη και άκρως ενδιαφέρουσα έννοια, η μελέτη της οποίας αποτελεί πόλο έλξης στην επιστημονική κοινότητα τις τελευταίες δεκαετίες. Η κοινωνική ενσωμάτωση και η αποδοχή είναι σημαντικότατοι παράγοντες όσον αφορά το ευ ζην των ατόμων με αναπηρία γενικότερα και με οπτική αναπηρία ειδικότερα. Η πρώτη φάση της εργασίας ήταν η βιβλιογραφική ανασκόπηση, προκειμένου να γίνει η αποσαφήνιση των όρων της κοινωνικής στήριξης. Οι στόχοι, οι οποίοι με το πέρας της επετεύχθησαν και είναι οι ακόλουθοι: α) Να δοθούν στοιχεία που σχετίζονται με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση των ατόμων με οπτική αναπηρία, β) Να παρουσιαστεί μια εμπεριστατωμένη εικόνα της έννοιας της κοινωνικής στήριξης, γ) Να δοθούν ερωτηματολόγια σε εκπαιδευτικούς και θεραπευτές ατόμων με οπτική αναπηρία, να καταγραφούν και να αναλυθούν οι απόψεις τους, προκειμένου δ) Να διερευνηθούν οι μορφές της κοινωνικής στήριξης για τους μαθητές με οπτική αναπηρία που επικρατούν στο ελληνικό Εκπαιδευτικό σύστημα, από τη σκοπιά των εκπαιδευτικών και θεραπευτών που ασχολούνται με μαθητές με οπτική αναπηρία και ε) Να αναλυθούν οι λόγοι για τους οποίους επικρατούν οι συγκεκριμένες μορφές. Συνολικά, τα ευρήματα της έρευνας που διεξήχθη είναι καίριας σημασίας και είναι σύμφωνα με ευρήματα προηγούμενων ερευνών. Κυρίαρχη μορφή κοινωνικής στήριξης είναι η συναισθηματική και έπειτα ακολουθεί η πρακτική στήριξη. Τέλος, παρουσιάστηκαν προτάσεις προκειμένου να υπάρξει βελτίωση στην παρεχόμενη συναισθηματική και πρακτική στήριξη που λαμβάνουν οι μαθητές με οπτική αναπηρία αλλά και για μελλοντικές έρευνες. | el |
dc.format.extent | 81 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.subject | Οπτική αναπηρία | el |
dc.subject | Συναισθηματική στήριξη | el |
dc.subject | Κοινωνική στήριξη | el |
dc.subject | Πρακτική στήριξη | el |
dc.subject | Μορφές στήριξης ατόμων με αναπηρία | el |
dc.subject | Εκπαιδευτικοί ατόμων με οπτική αναπηρία | el |
dc.title | Μορφές κοινωνικής στήριξης στους μαθητές με οπτική αναπηρία υπό το πρίσμα των εκπαιδευτικών | el |
dc.title.alternative | Forms of social support for the visually impaired students in light of their teachers | en |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση | el |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ChaidaliZoiMsc2018.pdf | 849.49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.