Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22503
Συγγραφέας: Πέσλη, Βασιλική
Τίτλος: Ηγετικές πρακτικές στο πλαίσιο της συμπερίληψης μαθητών με αναπηρία/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Βαλκάνος, Ευθύμιος
Περίληψη: Η συμπερίληψη είναι μια διαδικασία που αφορά την ισότιμη συνεκπαίδευση όλων των μαθητών, που αναγνωρίζει και συγχρόνως υποστηρίζει την κοινωνική ποικιλομορφία και παραμερίζει τις στενές πολιτισμικές παραμέτρους της «κανονικότητας». Η ηγεσία ενός σχολείου διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη συμπερίληψη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΕΕΑ). Ο ρόλος των σχολικών ηγετών περιλαμβάνει την οικοδόμηση σχέσεων, την προσέγγιση ανθρώπων που έχουν διαφορετικές προοπτικές ανάπτυξης, τον καθορισμό μιας κοινής κατεύθυνσης για ένα κοινό όραμα, την υποστήριξη των εκπαιδευτικών και την επαγγελματική τους ανάπτυξη. Η παρούσα έρευνα, ανταποκρινόμενη στις ανάγκες του σύγχρονου σχολείου, διεξήχθη στο νομό Θεσσαλονίκης, συμμετείχαν 100 διευθυντές σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και διερευνά τις πρακτικές που εφαρμόζουν οι ηγέτες-διευθυντές για τη συμπερίληψη των μαθητών με αναπηρία/ΕΕΑ. Στους διευθυντές δόθηκε ένα ερωτηματολόγιο που αποτελούνταν από τρία μέρη: το πρώτο μέρος αφορούσε τις πρακτικές που χρησιμοποιούνται για τη συμπερίληψη των μαθητών με αναπηρία/ΕΕΑ και για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα Leadership in Rural Special Education (Billingsley, Farley, & Rude, 1993).Το δεύτερο μέρος αποτελούνταν από έξι ερωτήσεις ανοιχτού τύπου και το τρίτο από τα δημογραφικά και εργασιακά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι οι διευθυντές/ηγέτες, δημιουργούν τις απαραίτητες συνθήκες έτσι ώστε να συμμετέχουν όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας στην ανάπτυξη και στην εφαρμογή ενός κοινού οράματος για την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρίες/ΕΕΑ, ενθαρρύνουν, προωθούν και διευκολύνουν τη συνεργασία του σχολείου με τους γονείς των μαθητών με αναπηρία/ΕΕΑ, με υπηρεσίες αρμόδιες σε θέματα ειδικής αγωγής, δημιουργούν και διατηρούν ένα σχολικό περιβάλλον που ευνοεί την ανάπτυξη και την ισότιμη συνεκπαίδευση όλων των μαθητών, συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς, ενθαρρύνουν τη συμμετοχή τους σε δραστηριότητες επαγγελματικής ανάπτυξης και τους παρέχουν κίνητρα για το σκοπό αυτό.
Λέξεις Κλειδιά: Συμπερίληψη
Μαθητές με αναπηρία/ΕΕΑ
Ηγέτες/διευθυντές
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Πρακτικές
Σχολεία
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη,2018 .
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
PesliVasilikiMsc2018.pdf2.28 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons