Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22503
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΒαλκάνος, Ευθύμιοςel
dc.contributor.authorΠέσλη, Βασιλικήel
dc.date.accessioned2018-12-17T08:36:36Z-
dc.date.available2018-12-17T08:36:36Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22503-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη,2018 .el
dc.description.abstractΗ συμπερίληψη είναι μια διαδικασία που αφορά την ισότιμη συνεκπαίδευση όλων των μαθητών, που αναγνωρίζει και συγχρόνως υποστηρίζει την κοινωνική ποικιλομορφία και παραμερίζει τις στενές πολιτισμικές παραμέτρους της «κανονικότητας». Η ηγεσία ενός σχολείου διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη συμπερίληψη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΕΕΑ). Ο ρόλος των σχολικών ηγετών περιλαμβάνει την οικοδόμηση σχέσεων, την προσέγγιση ανθρώπων που έχουν διαφορετικές προοπτικές ανάπτυξης, τον καθορισμό μιας κοινής κατεύθυνσης για ένα κοινό όραμα, την υποστήριξη των εκπαιδευτικών και την επαγγελματική τους ανάπτυξη. Η παρούσα έρευνα, ανταποκρινόμενη στις ανάγκες του σύγχρονου σχολείου, διεξήχθη στο νομό Θεσσαλονίκης, συμμετείχαν 100 διευθυντές σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και διερευνά τις πρακτικές που εφαρμόζουν οι ηγέτες-διευθυντές για τη συμπερίληψη των μαθητών με αναπηρία/ΕΕΑ. Στους διευθυντές δόθηκε ένα ερωτηματολόγιο που αποτελούνταν από τρία μέρη: το πρώτο μέρος αφορούσε τις πρακτικές που χρησιμοποιούνται για τη συμπερίληψη των μαθητών με αναπηρία/ΕΕΑ και για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα Leadership in Rural Special Education (Billingsley, Farley, & Rude, 1993).Το δεύτερο μέρος αποτελούνταν από έξι ερωτήσεις ανοιχτού τύπου και το τρίτο από τα δημογραφικά και εργασιακά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι οι διευθυντές/ηγέτες, δημιουργούν τις απαραίτητες συνθήκες έτσι ώστε να συμμετέχουν όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας στην ανάπτυξη και στην εφαρμογή ενός κοινού οράματος για την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρίες/ΕΕΑ, ενθαρρύνουν, προωθούν και διευκολύνουν τη συνεργασία του σχολείου με τους γονείς των μαθητών με αναπηρία/ΕΕΑ, με υπηρεσίες αρμόδιες σε θέματα ειδικής αγωγής, δημιουργούν και διατηρούν ένα σχολικό περιβάλλον που ευνοεί την ανάπτυξη και την ισότιμη συνεκπαίδευση όλων των μαθητών, συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς, ενθαρρύνουν τη συμμετοχή τους σε δραστηριότητες επαγγελματικής ανάπτυξης και τους παρέχουν κίνητρα για το σκοπό αυτό.el
dc.format.extent185el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΣυμπερίληψηel
dc.subjectΜαθητές με αναπηρία/ΕΕΑel
dc.subjectΗγέτες/διευθυντέςel
dc.subjectΠρωτοβάθμια Εκπαίδευσηel
dc.subjectΠρακτικέςel
dc.subjectΣχολείαel
dc.titleΗγετικές πρακτικές στο πλαίσιο της συμπερίληψης μαθητών με αναπηρία/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκεςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PesliVasilikiMsc2018.pdf2.28 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons