Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22431
Συγγραφέας: Σιδηροπούλου, Ηλιάνα Δάφνη
Τίτλος: Απόψεις εκπαιδευτικών για την καταλληλότητα του «Γράφω σωστά» των σχολικών εγχειριδίων της Α’, Β’ και Γ’ Δημοτικού ως μέσου διδασκαλίας μαθητών με δυσκολίες στην ορθογραφία
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: Η αξιολόγηση των σχολικών εγχειριδίων ως προς την καταλληλότητά τους για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι χρήσιμη και αναγκαία καθότι πληροφορεί για την παρεχόμενη εκπαίδευση και προτείνει βελτιώσεις για την ποιότητά της. Στόχος της εργασίας είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών για την καταλληλότητα του γλωσσικού σχολικού εγχειριδίου και συγκεκριμένα της ενότητας «Γράφω σωστά» για την ορθογραφία των τριών πρώτων τάξεων του Δημοτικού ως μέσου διδασκαλίας για τους μαθητές με δυσκολίες στην ορθογραφία. Η αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίου και συμμετείχαν συνολικά 235 εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το «Γράφω σωστά» των ερευνώμενων σχολικών εγχειριδίων κρίθηκε από τους εκπαιδευτικούς ως ακατάλληλο και ανεπαρκές ως μέσο διδασκαλίας για τους μαθητές με δυσκολίες στην ορθογραφία. Οι ασκήσεις που εμπεριέχονται στο «Γράφω σωστά», παρότι χρήσιμες, δεν εξυπηρετούν τον σκοπό τους. Βάσει των ευρημάτων, κρίνεται αναγκαία η εφαρμογή σημαντικών τροποποιήσεων και βελτιώσεων των σχολικών εγχειριδίων όταν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν για τη διδασκαλία μαθητών με δυσκολίες στην ορθογραφία ειδικότερα και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες γενικότερα. Τα αποτελέσματα συζητώνται περαιτέρω ως προς τις εκπαιδευτικές τους επιπτώσεις.
Λέξεις Κλειδιά: Αξιολόγηση σχολικών εγχειριδίων
Ορθογραφία
Απόψεις εκπαιδευτικών
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Δικαιώματα: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
CC0 1.0 Παγκόσμια
Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
SidiropoulouIlianaDafniMsc2018.pdf1.46 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons