Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22264
Συγγραφέας: Λαΐτσος, Βασίλειος
Τίτλος: Διαχείριση ποιότητας για την τροποποίηση υπάρχοντος προϊόντος
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Επόπτης Καθηγητής: Ανδρονικίδης, Ανδρέας
Περίληψη: Στην παρούσα διπλωματική εργασία, επιχειρείται η παρουσίαση και η ανάλυση της μεθόδου Ανάπτυξης Λειτουργίας Ποιότητας (QFD) που στόχο έχει τον έλεγχο της ποιότητας των παραγόμενων προϊόντων και των προσφερόμενων υπηρεσιών. Η εργασία είναι χωρισμένη σε δύο αλληλένδετα μέρη. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζεται η μέθοδος QFD, με έμφαση στο στάδιο της House of Quality, γίνεται αναφορά στη Διαδικασία Αναλυτικής Ιεράρχησης (AHP) και την εφαρμογή της στο Σπίτι της ποιότητας. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται επιλεγμένα παραδείγματα εφαρμογής της παραπάνω μεθόδου στον κλάδο των βιομηχανικών προϊόντων. Στο δεύτερο μέρος επιχειρήθηκε η πρακτική εφαρμογή της μεθόδου QFD για την τροποποίηση ενός βιομηχανικού προϊόντος μιας μικρής εταιρείας κατασκευής ξύλινων κυψελών για μελισσοκόμους. Για τις ανάγκες της έρευνας πραγματοποιήθηκαν μια σειρά από συνεντεύξεις με στόχο να παρουσιαστεί η φωνή του πελάτη (What’s), ενώ μια επιστημονική ομάδα εργασίας ανέλαβε να διαμορφώσει τις τεχνικές προδιαγραφές (How’s) του προϊόντος. Οι συντελεστές βαρύτητας των προτιμήσεων των πελατών προέκυψαν από την επεξεργασία των αποτελεσμάτων ενός ερωτηματολογίου σταθερής κλίμακας που διανεμήθηκε σε 80 επαγγελματίες του χώρου. Στο τελικό στάδιο της πρακτικής εφαρμογής διαμορφώθηκε η μήτρα σχέσεων, η οποία οδήγησε στη σύνθεση του τελικού Σπιτιού της Ποιότητας. Τα αποτελέσματα της έρευνάς επιβεβαιώνουν τα αποτελέσματα προηγούμενων ερευνών σχετικά με τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση της QFD. Η συγκεκριμένη μέθοδος βοήθησε την εταιρεία να καταλήξει στο σχεδιασμό μιας κυψέλης που θα βασίζεται σε αλλαγές και τεχνικές που προσφέρουν τόσο εξοικονόμηση του κόστους παραγωγής, όσο και τη δυνατότητα διαφοροποίησης του προϊόντος σε σχέση με τον ανταγωνισμό, καλύπτοντας κατά αυτό τον τρόπο το κενό που υπήρχε σε ένα κομμάτι της αγοράς, βασιζόμενη στις επιθυμίες των πελατών.
Λέξεις Κλειδιά: House of Quality
QFD
Μελισσοκομία
Κυψέλες
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Δικαιώματα: CC0 1.0 Παγκόσμια
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
LaitsosVasileiosMsc2018.pdf1.85 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons