Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22264
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑνδρονικίδης, Ανδρέαςel
dc.contributor.authorΛαΐτσος, Βασίλειοςel
dc.date.accessioned2018-10-25T17:44:46Z-
dc.date.available2018-10-25T17:44:46Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22264-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.el
dc.description.abstractΣτην παρούσα διπλωματική εργασία, επιχειρείται η παρουσίαση και η ανάλυση της μεθόδου Ανάπτυξης Λειτουργίας Ποιότητας (QFD) που στόχο έχει τον έλεγχο της ποιότητας των παραγόμενων προϊόντων και των προσφερόμενων υπηρεσιών. Η εργασία είναι χωρισμένη σε δύο αλληλένδετα μέρη. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζεται η μέθοδος QFD, με έμφαση στο στάδιο της House of Quality, γίνεται αναφορά στη Διαδικασία Αναλυτικής Ιεράρχησης (AHP) και την εφαρμογή της στο Σπίτι της ποιότητας. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται επιλεγμένα παραδείγματα εφαρμογής της παραπάνω μεθόδου στον κλάδο των βιομηχανικών προϊόντων. Στο δεύτερο μέρος επιχειρήθηκε η πρακτική εφαρμογή της μεθόδου QFD για την τροποποίηση ενός βιομηχανικού προϊόντος μιας μικρής εταιρείας κατασκευής ξύλινων κυψελών για μελισσοκόμους. Για τις ανάγκες της έρευνας πραγματοποιήθηκαν μια σειρά από συνεντεύξεις με στόχο να παρουσιαστεί η φωνή του πελάτη (What’s), ενώ μια επιστημονική ομάδα εργασίας ανέλαβε να διαμορφώσει τις τεχνικές προδιαγραφές (How’s) του προϊόντος. Οι συντελεστές βαρύτητας των προτιμήσεων των πελατών προέκυψαν από την επεξεργασία των αποτελεσμάτων ενός ερωτηματολογίου σταθερής κλίμακας που διανεμήθηκε σε 80 επαγγελματίες του χώρου. Στο τελικό στάδιο της πρακτικής εφαρμογής διαμορφώθηκε η μήτρα σχέσεων, η οποία οδήγησε στη σύνθεση του τελικού Σπιτιού της Ποιότητας. Τα αποτελέσματα της έρευνάς επιβεβαιώνουν τα αποτελέσματα προηγούμενων ερευνών σχετικά με τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση της QFD. Η συγκεκριμένη μέθοδος βοήθησε την εταιρεία να καταλήξει στο σχεδιασμό μιας κυψέλης που θα βασίζεται σε αλλαγές και τεχνικές που προσφέρουν τόσο εξοικονόμηση του κόστους παραγωγής, όσο και τη δυνατότητα διαφοροποίησης του προϊόντος σε σχέση με τον ανταγωνισμό, καλύπτοντας κατά αυτό τον τρόπο το κενό που υπήρχε σε ένα κομμάτι της αγοράς, βασιζόμενη στις επιθυμίες των πελατών.el
dc.format.extent57el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμια*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectHouse of Qualityen
dc.subjectQFDen
dc.subjectΜελισσοκομίαel
dc.subjectΚυψέλεςel
dc.titleΔιαχείριση ποιότητας για την τροποποίηση υπάρχοντος προϊόντοςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LaitsosVasileiosMsc2018.pdf1.85 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons