Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22065
Συγγραφέας: | Γκουντρομίχου, Ελένη |
Τίτλος: | Αξιοποίηση εφαρμογών ΤΠΕ σε μικτή διδασκαλία μαθηματικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση |
Ημερομηνία Έκδοσης: | 2018 |
Τμήμα: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης |
Επόπτης Καθηγητής: | Δαγδιλέλης, Βασίλειος |
Περίληψη: | Ο ρόλος και η αποστολή της εκπαίδευσης είναι να παρέχει στους μαθητές κατά τη διαδικασία της μάθησης την ευρύτερη δυνατή γκάμα δυνατοτήτων και δεξιοτήτων εστιάζοντας στις επιδράσεις της τεχνολογίας, στη κατεύθυνση όσο το δυνατόν πιο επινοητικής και ποιοτικότερης μάθησης. Ο εκπαιδευτικός καλείται να αντιμετωπίσει τη πρόκληση επανεξέτασης και αναδιαμόρφωσης του τρόπου με τον οποίο μπορεί να μάθει ένας μαθητής διερευνώντας την εφαρμογή νέων διδακτικών στρατηγικών με εφαρμογή της τεχνολογίας. Στη βάση των αναφερομένων δεδομένων και προβληματισμών επιχειρήθηκε ο σχεδιασμός και η εφαρμογή μικτής διδασκαλίας στο κεφάλαιο της Τριγωνομετρίας του μαθήματος της Άλγεβρας B΄ Λυκείου με τη βοήθεια του Συστήματος Διαχείρισης Μάθησης Moodle. Οι συμμετέχοντες μαθητές υλοποίησαν δραστηριότητες διαβαθμισμένης δυσκολίας, εργασίες αυτοαξιολόγησης και επέδειξαν κοινωνική παρουσία στα chat και forum της ηλεκτρονικής τάξης, διαμοιράζοντας τις ιδέες τους κάτω από το πρίσμα μίας καινοτόμου συνεργασίας, με στόχο τη διαθεματικότερη προσέγγιση του μαθήματος. Η παρούσα εργασία εστίασε στη διερεύνηση της αποδοχής του εγχειρήματος και της συσχέτισής της με τη βαθμολογική επίδοση. Για να διαφωτιστούν όσο το δυνατόν περισσότερες πτυχές του θέματος, διεξήχθη ποσοτική και ποιοτική έρευνα. Τα εξαχθέντα συμπεράσματα συνηγορούν υπέρ της αρκετά ικανοποιητικής αποδοχής εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων υπό τις προϋποθέσεις του προσεκτικού σχεδιασμού και των παιδαγωγικών θεωρήσεων που θα τις πλαισιώνουν. Η εφαρμογή είχε θετική συνεισφορά στη βαθμολογική επίδοση, η οποία συσχετίστηκε θετικά με την επίδραση του αλληλεπιδραστικού υλικού. Από την ανάλυση του περιεχομένου των συνεντεύξεων που παραχωρήθηκαν, προέκυψε ότι οι μαθητές ανέπτυξαν θετικές στάσεις ως προς τη διδακτική παρέμβαση και αν και παρατηρήθηκαν και αντιφάσεις, ωστόσο πρέπει να σημειωθούν οι θετικές ενδείξεις αλλαγής της στάσης για τα Μαθηματικά. |
Λέξεις Κλειδιά: | Μικτή μάθηση Σύστημα διαχείρισης μάθησης Moodle Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Τριγωνομετρία |
Πληροφορίες: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018 |
Δικαιώματα: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές |
Εμφανίζεται στις Συλλογές: | ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ) |
Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
GkountromichouEleniMsc2018.pdf | 3.98 MB | Adobe PDF | Προβολή/Ανοιγμα |
Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons