Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21146
Author: Κανάκη, Δέσποινα
Title: Οι μεταγνωστικές ικανότητες στην κατηγοριοποιητική οργάνωση του λεξιλογίου σε παιδιά με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες καθώς και σε ενήλικες τυπικής ανάπτυξης
Date Issued: 5-Dec-2017
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Supervisor: Πρώιου, Χαρίκλεια
Abstract: Στην παρούσα διπλωματική γίνεται προσπάθεια μέσω της εμπειρικής έρευνας και πιο συγκεκριμένα μέσω της διαδικασίας του πειράματος να καταγραφούν οι αρχές οι οποίες διέπουν τον τρόπο με τον οποίο οι ενήλικες και τα παιδιά οργανώνουν και κατ’ επέκταση κατηγοριοποιούν το εννοιολογικό τους λεξιλόγιο. Αναλυτικότερα διεξήχθη έρευνα κατά την οποία η μηδενική υπόθεση δέχεται ότι υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στους ενήλικες, στο σύνολο των παιδιών άλλα και μεταξύ των παιδιών τυπικής ανάπτυξης και αυτών με μαθησιακές δυσκολίες όσον αφορά τον αφηρημένο και συμπαγή τρόπο σκέψης όπως αυτοί ορίστηκαν από τους Goldstein & Scheerer (1941). Ο ερευνητικός σχεδιασμός για τη διερεύνηση των μεταγνωστικών ικανοτήτων της οργάνωσης του λεξιλογίου στα παιδιά και στους ενήλικες έγινε τόσο με ποιοτική άλλα κυρίως με ποσοτική στατιστική ανάλυση των δεδομένων που πρόεκυψαν. Το δείγμα περιλαμβάνει παιδιά τυπικής ανάπτυξης άλλα και παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες η έρευνα θα επεκταθεί και σε ενήλικες τυπικής ανάπτυξης. Ο τρόπος εξέτασης είναι μη λεκτικός και με αυτό τον τρόπο στοχεύετε η όσο το δυνατόν μικρότερη εμπλοκή του εξεταστή στη διαδικασία του πειράματος. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προέκυψε ότι τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης καθώς και οι ενήλικες ταξινομούν περισσότερο κατηγορικά και τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ισάξια κατηγορικά και θεματικά όταν ο τρόπος εξέτασης του είδους ταξινόμησης είναι προσανατολισμένος να εξετάζεται με διαδικασίες που ακολουθούν τον αφαιρετικό τρόπο σκέψης.
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, xxxx.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KanakiDespoinaMsc2017.pdf1.14 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons