Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21146
Συγγραφέας: Κανάκη, Δέσποινα
Τίτλος: Οι μεταγνωστικές ικανότητες στην κατηγοριοποιητική οργάνωση του λεξιλογίου σε παιδιά με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες καθώς και σε ενήλικες τυπικής ανάπτυξης
Ημερομηνία Έκδοσης: 5-Δεκ-2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Πρώιου, Χαρίκλεια
Περίληψη: Στην παρούσα διπλωματική γίνεται προσπάθεια μέσω της εμπειρικής έρευνας και πιο συγκεκριμένα μέσω της διαδικασίας του πειράματος να καταγραφούν οι αρχές οι οποίες διέπουν τον τρόπο με τον οποίο οι ενήλικες και τα παιδιά οργανώνουν και κατ’ επέκταση κατηγοριοποιούν το εννοιολογικό τους λεξιλόγιο. Αναλυτικότερα διεξήχθη έρευνα κατά την οποία η μηδενική υπόθεση δέχεται ότι υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στους ενήλικες, στο σύνολο των παιδιών άλλα και μεταξύ των παιδιών τυπικής ανάπτυξης και αυτών με μαθησιακές δυσκολίες όσον αφορά τον αφηρημένο και συμπαγή τρόπο σκέψης όπως αυτοί ορίστηκαν από τους Goldstein & Scheerer (1941). Ο ερευνητικός σχεδιασμός για τη διερεύνηση των μεταγνωστικών ικανοτήτων της οργάνωσης του λεξιλογίου στα παιδιά και στους ενήλικες έγινε τόσο με ποιοτική άλλα κυρίως με ποσοτική στατιστική ανάλυση των δεδομένων που πρόεκυψαν. Το δείγμα περιλαμβάνει παιδιά τυπικής ανάπτυξης άλλα και παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες η έρευνα θα επεκταθεί και σε ενήλικες τυπικής ανάπτυξης. Ο τρόπος εξέτασης είναι μη λεκτικός και με αυτό τον τρόπο στοχεύετε η όσο το δυνατόν μικρότερη εμπλοκή του εξεταστή στη διαδικασία του πειράματος. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προέκυψε ότι τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης καθώς και οι ενήλικες ταξινομούν περισσότερο κατηγορικά και τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ισάξια κατηγορικά και θεματικά όταν ο τρόπος εξέτασης του είδους ταξινόμησης είναι προσανατολισμένος να εξετάζεται με διαδικασίες που ακολουθούν τον αφαιρετικό τρόπο σκέψης.
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, xxxx.
Δικαιώματα: CC0 1.0 Παγκόσμια
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
KanakiDespoinaMsc2017.pdf1.14 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons