Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21146
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠρώιου, Χαρίκλειαel
dc.contributor.authorΚανάκη, Δέσποιναel
dc.date.accessioned2017-12-06T10:59:54Z-
dc.date.available2017-12-06T10:59:54Z-
dc.date.issued2017-12-05el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21146-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, xxxx.el
dc.description.abstractΣτην παρούσα διπλωματική γίνεται προσπάθεια μέσω της εμπειρικής έρευνας και πιο συγκεκριμένα μέσω της διαδικασίας του πειράματος να καταγραφούν οι αρχές οι οποίες διέπουν τον τρόπο με τον οποίο οι ενήλικες και τα παιδιά οργανώνουν και κατ’ επέκταση κατηγοριοποιούν το εννοιολογικό τους λεξιλόγιο. Αναλυτικότερα διεξήχθη έρευνα κατά την οποία η μηδενική υπόθεση δέχεται ότι υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στους ενήλικες, στο σύνολο των παιδιών άλλα και μεταξύ των παιδιών τυπικής ανάπτυξης και αυτών με μαθησιακές δυσκολίες όσον αφορά τον αφηρημένο και συμπαγή τρόπο σκέψης όπως αυτοί ορίστηκαν από τους Goldstein & Scheerer (1941). Ο ερευνητικός σχεδιασμός για τη διερεύνηση των μεταγνωστικών ικανοτήτων της οργάνωσης του λεξιλογίου στα παιδιά και στους ενήλικες έγινε τόσο με ποιοτική άλλα κυρίως με ποσοτική στατιστική ανάλυση των δεδομένων που πρόεκυψαν. Το δείγμα περιλαμβάνει παιδιά τυπικής ανάπτυξης άλλα και παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες η έρευνα θα επεκταθεί και σε ενήλικες τυπικής ανάπτυξης. Ο τρόπος εξέτασης είναι μη λεκτικός και με αυτό τον τρόπο στοχεύετε η όσο το δυνατόν μικρότερη εμπλοκή του εξεταστή στη διαδικασία του πειράματος. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προέκυψε ότι τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης καθώς και οι ενήλικες ταξινομούν περισσότερο κατηγορικά και τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ισάξια κατηγορικά και θεματικά όταν ο τρόπος εξέτασης του είδους ταξινόμησης είναι προσανατολισμένος να εξετάζεται με διαδικασίες που ακολουθούν τον αφαιρετικό τρόπο σκέψης.el
dc.format.extent77el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.titleΟι μεταγνωστικές ικανότητες στην κατηγοριοποιητική οργάνωση του λεξιλογίου σε παιδιά με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες καθώς και σε ενήλικες τυπικής ανάπτυξηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KanakiDespoinaMsc2017.pdf1.14 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons