Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21109
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.advisorΣυριοπούλου-Δελλή, Χριστίναel
dc.contributor.authorΝτίκα, Σταυρούλα-
dc.date.accessioned2017-11-27T15:49:20Z-
dc.date.available2017-11-27T15:49:20Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21109-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017el
dc.description.abstractΟ αυτισμός αποτελεί ένα κομμάτι της σύγχρονης ζωής για το οποίο έχουν αναπτυχθεί ποικίλες παρεμβατικές μέθοδοι. Οι μέθοδοι έχουν ως στόχο τη διευκόλυνση της ζωής του παιδιού με αυτισμό αλλά παράλληλα και του οικείου περιβάλλοντός του, παρέχοντάς του με τον τρόπο αυτό την ευκαιρία να καλλιεργήσει τις ήδη υπάρχουσες ικανότητες και ταυτόχρονα να αναπτύξει νέες. Το δικό του ξεχωριστό ρόλο στις παρεμβατικές αυτές μεθόδους κατέχει το παιχνίδι. Σε περιπτώσεις όπου το παιχνίδι αξιοποιηθεί με τον κατάλληλο τρόπο συνιστά μία θεραπευτική προσέγγιση, η οποία λειτουργεί ενισχυτικά στην ανάπτυξη των επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων. Στην παρούσα έρευνα στόχος ήταν να διερευνηθεί κατά πόσο γίνεται χρήση του παιχνιδιού στην εκπαίδευση και εξέλιξη των παιδιών με αυτισμό, με βάση την άποψη επαγγελματιών ειδικής αγωγής αλλά και γονέων οι οποίοι έχουν παιδιά με αυτισμό. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση και ανάλυση ερωτηματολογίου με ερωτήσεις κλειστού τύπου κλίμακας Likert, στην οποία έλαβαν μέρος 80 επαγγελματίες ειδικής αγωγής καθώς και 80 γονείς παιδιών με αυτισμό. Σε μία πρώτη ανάλυση, σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι γονείς συμφωνούν μεταξύ τους ότι η χρήση του παιχνιδιού βοηθά στην εκπαίδευση και εξέλιξη των παιδιών με αυτισμό, με τις μόνες διαφοροποιήσεις να προκύπτουν με βάση το φύλο και το μορφωτικό τους επίπεδο. Από την άλλη, οι επαγγελματίες συμφωνούν πως η χρήση του παιχνιδιού βοηθά στην εκπαίδευση αλλά και στην εξέλιξη των παιδιών με αυτισμό χωρίς να διαμορφώνεται κάποια διαφορά όταν το θέμα εξετάζεται ανάλογα με τα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά. Τέλος, συγκρίνοντας τις απόψεις των δύο ομάδων μεταξύ τους, φάνηκε πως σε μεγάλο ποσοστό συμφωνούν με το γεγονός ότι η χρήση του παιχνιδιού βοηθά στην εκπαίδευση και στην εξέλιξη των παιδιών με αυτισμό, ενώ παράλληλα, παρουσιάστηκαν ορισμένα σημεία όπου οι απόψεις τους διίστανται.el
dc.format.extent91el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΠαιγνιοθεραπείαel
dc.titleΟ αυτισμός και το παιχνίδι: η χρήση του παιχνιδιού στην εκπαίδευση και στην εξέλιξη των παιδιών με αυτισμόel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DikaStauroulaMsc2017.pdf1.13 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons