Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21109
Συγγραφέας: Ντίκα, Σταυρούλα
Τίτλος: Ο αυτισμός και το παιχνίδι: η χρήση του παιχνιδιού στην εκπαίδευση και στην εξέλιξη των παιδιών με αυτισμό
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Συριοπούλου-Δελλή, Χριστίνα
Περίληψη: Ο αυτισμός αποτελεί ένα κομμάτι της σύγχρονης ζωής για το οποίο έχουν αναπτυχθεί ποικίλες παρεμβατικές μέθοδοι. Οι μέθοδοι έχουν ως στόχο τη διευκόλυνση της ζωής του παιδιού με αυτισμό αλλά παράλληλα και του οικείου περιβάλλοντός του, παρέχοντάς του με τον τρόπο αυτό την ευκαιρία να καλλιεργήσει τις ήδη υπάρχουσες ικανότητες και ταυτόχρονα να αναπτύξει νέες. Το δικό του ξεχωριστό ρόλο στις παρεμβατικές αυτές μεθόδους κατέχει το παιχνίδι. Σε περιπτώσεις όπου το παιχνίδι αξιοποιηθεί με τον κατάλληλο τρόπο συνιστά μία θεραπευτική προσέγγιση, η οποία λειτουργεί ενισχυτικά στην ανάπτυξη των επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων. Στην παρούσα έρευνα στόχος ήταν να διερευνηθεί κατά πόσο γίνεται χρήση του παιχνιδιού στην εκπαίδευση και εξέλιξη των παιδιών με αυτισμό, με βάση την άποψη επαγγελματιών ειδικής αγωγής αλλά και γονέων οι οποίοι έχουν παιδιά με αυτισμό. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση και ανάλυση ερωτηματολογίου με ερωτήσεις κλειστού τύπου κλίμακας Likert, στην οποία έλαβαν μέρος 80 επαγγελματίες ειδικής αγωγής καθώς και 80 γονείς παιδιών με αυτισμό. Σε μία πρώτη ανάλυση, σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι γονείς συμφωνούν μεταξύ τους ότι η χρήση του παιχνιδιού βοηθά στην εκπαίδευση και εξέλιξη των παιδιών με αυτισμό, με τις μόνες διαφοροποιήσεις να προκύπτουν με βάση το φύλο και το μορφωτικό τους επίπεδο. Από την άλλη, οι επαγγελματίες συμφωνούν πως η χρήση του παιχνιδιού βοηθά στην εκπαίδευση αλλά και στην εξέλιξη των παιδιών με αυτισμό χωρίς να διαμορφώνεται κάποια διαφορά όταν το θέμα εξετάζεται ανάλογα με τα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά. Τέλος, συγκρίνοντας τις απόψεις των δύο ομάδων μεταξύ τους, φάνηκε πως σε μεγάλο ποσοστό συμφωνούν με το γεγονός ότι η χρήση του παιχνιδιού βοηθά στην εκπαίδευση και στην εξέλιξη των παιδιών με αυτισμό, ενώ παράλληλα, παρουσιάστηκαν ορισμένα σημεία όπου οι απόψεις τους διίστανται.
Λέξεις Κλειδιά: Παιγνιοθεραπεία
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
DikaStauroulaMsc2017.pdf1.13 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons