Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21109
Author: Ντίκα, Σταυρούλα
Title: Ο αυτισμός και το παιχνίδι: η χρήση του παιχνιδιού στην εκπαίδευση και στην εξέλιξη των παιδιών με αυτισμό
Date Issued: 2017
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Συριοπούλου-Δελλή, Χριστίνα
Abstract: Ο αυτισμός αποτελεί ένα κομμάτι της σύγχρονης ζωής για το οποίο έχουν αναπτυχθεί ποικίλες παρεμβατικές μέθοδοι. Οι μέθοδοι έχουν ως στόχο τη διευκόλυνση της ζωής του παιδιού με αυτισμό αλλά παράλληλα και του οικείου περιβάλλοντός του, παρέχοντάς του με τον τρόπο αυτό την ευκαιρία να καλλιεργήσει τις ήδη υπάρχουσες ικανότητες και ταυτόχρονα να αναπτύξει νέες. Το δικό του ξεχωριστό ρόλο στις παρεμβατικές αυτές μεθόδους κατέχει το παιχνίδι. Σε περιπτώσεις όπου το παιχνίδι αξιοποιηθεί με τον κατάλληλο τρόπο συνιστά μία θεραπευτική προσέγγιση, η οποία λειτουργεί ενισχυτικά στην ανάπτυξη των επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων. Στην παρούσα έρευνα στόχος ήταν να διερευνηθεί κατά πόσο γίνεται χρήση του παιχνιδιού στην εκπαίδευση και εξέλιξη των παιδιών με αυτισμό, με βάση την άποψη επαγγελματιών ειδικής αγωγής αλλά και γονέων οι οποίοι έχουν παιδιά με αυτισμό. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση και ανάλυση ερωτηματολογίου με ερωτήσεις κλειστού τύπου κλίμακας Likert, στην οποία έλαβαν μέρος 80 επαγγελματίες ειδικής αγωγής καθώς και 80 γονείς παιδιών με αυτισμό. Σε μία πρώτη ανάλυση, σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι γονείς συμφωνούν μεταξύ τους ότι η χρήση του παιχνιδιού βοηθά στην εκπαίδευση και εξέλιξη των παιδιών με αυτισμό, με τις μόνες διαφοροποιήσεις να προκύπτουν με βάση το φύλο και το μορφωτικό τους επίπεδο. Από την άλλη, οι επαγγελματίες συμφωνούν πως η χρήση του παιχνιδιού βοηθά στην εκπαίδευση αλλά και στην εξέλιξη των παιδιών με αυτισμό χωρίς να διαμορφώνεται κάποια διαφορά όταν το θέμα εξετάζεται ανάλογα με τα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά. Τέλος, συγκρίνοντας τις απόψεις των δύο ομάδων μεταξύ τους, φάνηκε πως σε μεγάλο ποσοστό συμφωνούν με το γεγονός ότι η χρήση του παιχνιδιού βοηθά στην εκπαίδευση και στην εξέλιξη των παιδιών με αυτισμό, ενώ παράλληλα, παρουσιάστηκαν ορισμένα σημεία όπου οι απόψεις τους διίστανται.
Keywords: Παιγνιοθεραπεία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DikaStauroulaMsc2017.pdf1.13 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons