Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21097
Συγγραφέας: Ζυγοπούλου, Μαρία
Τίτλος: Εκπαιδευτική χρήση της ρομποτικής οντότητας και ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων: μελέτη περίπτωσης σε παιδιά σχολικής ηλικίας με αυτισμό
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Φαχαντίδης, Νικόλαος
Περίληψη: Η παρούσα έρευνα σχεδιάστηκε με σκοπό να εξετάσει τη συμβολή της Ρομποτικής Κοινωνικής Αρωγής (ΡΚΑ) ως καινοτόμο διδακτικό εργαλείο, στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών με αυτισμό κατά τη συμμετοχή τους σε δομημένες και κατάλληλα σχεδιασμένες δραστηριότητες, οι οποίες στην παρούσα μελέτη διενεργήθηκαν τόσο από ένα κοινωνικό ρομπότ, τη Μαργαρίτα, όσο και από έναν ανθρώπινο συνεργάτη για να συγκριθούν μετέπειτα τα αποτελέσματα ανάμεσα στις δύο διαφορετικές παρεμβάσεις. Συμμετέχοντες στην έρευνα αποτέλεσαν τέσσερα παιδιά με αυτισμό τα οποία φοιτούν στο γενικό σχολείο με την επιπρόσθετη αρωγή της δασκάλας παράλληλης στήριξης. Η έρευνα διεξήχθη στο κέντρο ειδικής αγωγής το οποίο παρακολουθούσαν εκτός του σχολικού πλαισίου και συνολικά διενεργήθηκαν οκτώ συνεδρίες με τον κάθε μαθητή και τέσσερις δραστηριότητες με τον καθένα από αυτούς. Η μέθοδος που επιλέχθηκε για την διενέργεια της παρούσας εργασίας ήταν αυτή της μελέτης περίπτωσης με συμμετοχική παρατήρηση. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από την παρακολούθηση των παιδιών κατέδειξαν θετικά οφέλη κατά τη συνδιαλλαγή με το ρομπότ. Πιο συγκεκριμένα, φάνηκε πως τα επίπεδα της βλεμματικής επαφής, της εγγύτητας και της λεκτικής αλληλεπίδρασης ήταν πιο έντονα στις συνεδρίες με το ρομπότ. Επιπλέον συμπεριφορές όπως η προσοχή, η αυθόρμητη έγερση του μαθητή σε σημείο που να παρακωλύει την διεξαγωγή της δραστηριότητας και η ακολουθία οδηγιών παρουσιάστηκαν σε καλύτερα επίπεδα κατά τη συναναστροφή με το ρομπότ. Παρόλα αυτά, οι γνωστικοί στόχοι της κάθε δραστηριότητας φάνηκε να επιτυγχάνονται στο τέλος ανεξάρτητα του υποκειμένου που διενεργούσε την έρευνα. Αυτό δείχνει ότι η χρήση του ρομπότ μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική στην ενίσχυση συγκεκριμένων κοινωνικών δεξιοτήτων χωρίς όμως να αμφισβητείται η ανθρώπινη συνεισφορά στη θεραπεία του παιδιού με αυτισμό, η οποία μπορεί να συμβάλλει στην ενίσχυση άλλων αδύναμων πτυχών.
Λέξεις Κλειδιά: Ρομποτικά υποβοηθούμενη θεραπεία
Κοινωνικές δεξιότητες
Παιδιά με αυτισμό
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
ZygopoulouMariaMsc2017.pdf2.27 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons