Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21097
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΦαχαντίδης, Νικόλαοςel
dc.contributor.authorΖυγοπούλου, Μαρίαel
dc.date.accessioned2017-11-22T16:26:13Z-
dc.date.available2017-11-22T16:26:13Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21097-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα σχεδιάστηκε με σκοπό να εξετάσει τη συμβολή της Ρομποτικής Κοινωνικής Αρωγής (ΡΚΑ) ως καινοτόμο διδακτικό εργαλείο, στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών με αυτισμό κατά τη συμμετοχή τους σε δομημένες και κατάλληλα σχεδιασμένες δραστηριότητες, οι οποίες στην παρούσα μελέτη διενεργήθηκαν τόσο από ένα κοινωνικό ρομπότ, τη Μαργαρίτα, όσο και από έναν ανθρώπινο συνεργάτη για να συγκριθούν μετέπειτα τα αποτελέσματα ανάμεσα στις δύο διαφορετικές παρεμβάσεις. Συμμετέχοντες στην έρευνα αποτέλεσαν τέσσερα παιδιά με αυτισμό τα οποία φοιτούν στο γενικό σχολείο με την επιπρόσθετη αρωγή της δασκάλας παράλληλης στήριξης. Η έρευνα διεξήχθη στο κέντρο ειδικής αγωγής το οποίο παρακολουθούσαν εκτός του σχολικού πλαισίου και συνολικά διενεργήθηκαν οκτώ συνεδρίες με τον κάθε μαθητή και τέσσερις δραστηριότητες με τον καθένα από αυτούς. Η μέθοδος που επιλέχθηκε για την διενέργεια της παρούσας εργασίας ήταν αυτή της μελέτης περίπτωσης με συμμετοχική παρατήρηση. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από την παρακολούθηση των παιδιών κατέδειξαν θετικά οφέλη κατά τη συνδιαλλαγή με το ρομπότ. Πιο συγκεκριμένα, φάνηκε πως τα επίπεδα της βλεμματικής επαφής, της εγγύτητας και της λεκτικής αλληλεπίδρασης ήταν πιο έντονα στις συνεδρίες με το ρομπότ. Επιπλέον συμπεριφορές όπως η προσοχή, η αυθόρμητη έγερση του μαθητή σε σημείο που να παρακωλύει την διεξαγωγή της δραστηριότητας και η ακολουθία οδηγιών παρουσιάστηκαν σε καλύτερα επίπεδα κατά τη συναναστροφή με το ρομπότ. Παρόλα αυτά, οι γνωστικοί στόχοι της κάθε δραστηριότητας φάνηκε να επιτυγχάνονται στο τέλος ανεξάρτητα του υποκειμένου που διενεργούσε την έρευνα. Αυτό δείχνει ότι η χρήση του ρομπότ μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική στην ενίσχυση συγκεκριμένων κοινωνικών δεξιοτήτων χωρίς όμως να αμφισβητείται η ανθρώπινη συνεισφορά στη θεραπεία του παιδιού με αυτισμό, η οποία μπορεί να συμβάλλει στην ενίσχυση άλλων αδύναμων πτυχών.el
dc.format.extent146el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΡομποτικά υποβοηθούμενη θεραπείαel
dc.subjectΚοινωνικές δεξιότητεςel
dc.subjectΠαιδιά με αυτισμόel
dc.titleΕκπαιδευτική χρήση της ρομποτικής οντότητας και ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων: μελέτη περίπτωσης σε παιδιά σχολικής ηλικίας με αυτισμόel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ZygopoulouMariaMsc2017.pdf2.27 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons