Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21050
Συγγραφέας: Τσατσού, Πρεσβεία
Τίτλος: Σχεδιασμός και υλοποίηση παρέμβασης για την ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης μαθητών με αναπηρία μέσα στην τάξη
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Περίληψη: Η παρούσα εργασία είχε ως στόχο της την εφαρμογή μιας διδακτικής παρέμβασης μέσα σε σχολική τάξη Ειδικού Δημοτικού Σχολείου για την ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης μαθητών με Διαταραχές Φάσματος Αυτισμού τόσο μεταξύ τους όσο και με την δασκάλα της τάξης. Η παραπάνω ανάγκη προέκυψε από την ενασχόληση μου στον χώρο της ειδικής αγωγής με τα άτομα με αυτισμό στα οποία η κοινωνική αλληλεπίδραση είναι ένας από τους βασικούς τομείς μειονεξίας. Έτσι αποφασίστηκε, αφού πρώτα ελεγχθούν τα αισθητηριακά ερεθίσματα στα οποία ανταποκρίνονται καλύτερα τα παιδιά, να σχεδιαστεί ένα βραχύχρονο πρόγραμμα παρέμβασης που θα περιλαμβάνει παιχνίδι, μουσικο-κινητική και παραμύθι αφορμώμενο από τον μύθο του Αισώπου « Ο λαγός και η χελώνα». Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά αύξησαν την κοινωνική τους αλληλεπίδραση τόσο μεταξύ τους όσο και σε σχέση με την δασκάλα της τάξης. Μάλιστα αυτό συνέβαινε τόσο κατά την διάρκεια του προγράμματος όσο και μετά από αυτό. Αντιθέτως πριν την εφαρμογή του προγράμματος οι αλληλεπιδράσεις των παιδιών ήταν περιορισμένες. Αυτό που φάνηκε μέσα από το πρόγραμμα ως το πιο σημαντικό ήταν ότι ένα δομημένο πρόγραμμα κοινωνικής αλληλεπίδρασης μέσα στη τάξη βοηθάει τους μαθητές με αυτισμό καθώς κινητοποιεί την κοινωνικότητα τους και αυξάνει τις κοινωνικές τους επαφές τόσο με «τυπικούς» ενήλικες όσο και με τους συμμαθητές τους με αυτισμό . Μάλιστα αν αυτό επεκταθεί στο σύνολο του σχολικού προγράμματος ενδεχομένως μπορέσει να παγιώσει μια σταθερή συμπεριφορά των μαθητών προς τους άλλους.
Λέξεις Κλειδιά: Αισθητηριακά ερεθίσματα
Διαταραχές Φάσματος Αυτισμού
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017
Δικαιώματα: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TsatsouPresveiaMsc2017.pdf1.01 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons