Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21050
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΤσατσού, Πρεσβείαel
dc.date.accessioned2017-11-06T11:17:07Z-
dc.date.available2017-11-06T11:17:07Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21050-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία είχε ως στόχο της την εφαρμογή μιας διδακτικής παρέμβασης μέσα σε σχολική τάξη Ειδικού Δημοτικού Σχολείου για την ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης μαθητών με Διαταραχές Φάσματος Αυτισμού τόσο μεταξύ τους όσο και με την δασκάλα της τάξης. Η παραπάνω ανάγκη προέκυψε από την ενασχόληση μου στον χώρο της ειδικής αγωγής με τα άτομα με αυτισμό στα οποία η κοινωνική αλληλεπίδραση είναι ένας από τους βασικούς τομείς μειονεξίας. Έτσι αποφασίστηκε, αφού πρώτα ελεγχθούν τα αισθητηριακά ερεθίσματα στα οποία ανταποκρίνονται καλύτερα τα παιδιά, να σχεδιαστεί ένα βραχύχρονο πρόγραμμα παρέμβασης που θα περιλαμβάνει παιχνίδι, μουσικο-κινητική και παραμύθι αφορμώμενο από τον μύθο του Αισώπου « Ο λαγός και η χελώνα». Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά αύξησαν την κοινωνική τους αλληλεπίδραση τόσο μεταξύ τους όσο και σε σχέση με την δασκάλα της τάξης. Μάλιστα αυτό συνέβαινε τόσο κατά την διάρκεια του προγράμματος όσο και μετά από αυτό. Αντιθέτως πριν την εφαρμογή του προγράμματος οι αλληλεπιδράσεις των παιδιών ήταν περιορισμένες. Αυτό που φάνηκε μέσα από το πρόγραμμα ως το πιο σημαντικό ήταν ότι ένα δομημένο πρόγραμμα κοινωνικής αλληλεπίδρασης μέσα στη τάξη βοηθάει τους μαθητές με αυτισμό καθώς κινητοποιεί την κοινωνικότητα τους και αυξάνει τις κοινωνικές τους επαφές τόσο με «τυπικούς» ενήλικες όσο και με τους συμμαθητές τους με αυτισμό . Μάλιστα αν αυτό επεκταθεί στο σύνολο του σχολικού προγράμματος ενδεχομένως μπορέσει να παγιώσει μια σταθερή συμπεριφορά των μαθητών προς τους άλλους.el
dc.format.extent94el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/en
dc.subjectΑισθητηριακά ερεθίσματαel
dc.subjectΔιαταραχές Φάσματος Αυτισμούel
dc.titleΣχεδιασμός και υλοποίηση παρέμβασης για την ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης μαθητών με αναπηρία μέσα στην τάξηel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsatsouPresveiaMsc2017.pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons