Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20913
Συγγραφέας: Θεολόγου, Θεολόγος
Τίτλος: Η επιρροή των ψυχογραφικών και κοινωνικο-δημογραφικών χαρακτηριστικών στη διαμόρφωση της στάσης των καταναλωτών, προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Επόπτης Καθηγητής: Ανδρονικίδης, Ανδρέας
Περίληψη: Τα τελευταία χρόνια οι αγοραστικές συνήθειες του καταναλωτικού κοινού έχουν αλλάξει σημαντικά, με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο δυο μοντέλα είναι ικανά να διαμορφώσουν θετικά ή αρνητικά την στάση των καταναλωτών ως προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Το πρώτο μοντέλο αφορά στη σχέση μεταξύ των ψυχογραφικών χαρακτηριστικών (γενική προδιάθεση για αγορές προϊόντων που βρίσκονται σε προσφορές, προδιάθεση για αγορά με βάση την τιμή, παρορμητική συμπεριφορά, προβολή των προϊόντων στο τέλος των διαδρόμων των σουπερμάρκετ, έξυπνος αγοραστής και αυτοαντίληψη και πιστότητα των προϊόντων) και στη διαμόρφωση της στάσης του καταναλωτή προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Το δεύτερο μοντέλο μελετά τη σχέση των κοινωνικο-δημογραφικών χαρακτηριστικών (φύλο, ηλικία, μηνιαίο εισόδημα, επίπεδο εκπαίδευσης και μέγεθος της οικογένειας) με τη διαμόρφωση της στάσης για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Για τη μελέτη της σχέσης των ψυχογραφικών και δημογραφικών χαρακτηριστικών στη διαμόρφωση της στάσης απέναντι στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο που διαμοιράστηκε ηλεκτρονικά. Συνολικά συλλέχθηκαν 200 έγκυρα ερωτηματολόγια. Η επεξεργασία των δεδομένων έγινε με έλεγχο αξιοπιστίας, με ανάλυση συσχετίσεων, με έλεγχο ANOVA καθώς και με Path Analysis. Έτσι, βρέθηκε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των ψυχογραφικών χαρακτηριστικών επιδρά σημαντικά στη διαμόρφωση θετικής στάσης των καταναλωτών προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Εξαίρεση αποτελεί ο παράγοντας πιστότητα του προϊόντος, αφού προέκυψε ότι υπάρχει ασθενής σχέση μεταξύ αυτού και της θετικής στάσης. Όσον αφορά στα δημογραφικά χαρακτηριστικά, βρέθηκε ότι έχουν ασθενές αντίκτυπο στη διαμόρφωση των στάσεων. Το φαινόμενο αυτό μπορεί να είναι η αντανάκλαση της μεταβαλλόμενης στάσης στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας από άτομα ανεξάρτητου εισοδήματος, εκπαίδευσης ηλικίας. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας μπορούν να αποτελέσουν χρήσιμες συμβουλές για τους λιανοπωλητές προκειμένου να βελτιώσουν τα προϊόντα που παρέχουν.
Λέξεις Κλειδιά: Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Ψυχογραφικά χαρακτηριστικά
Κοινωνικο-δημογραφικά χαρακτηριστικά
Στάση καταναλωτών
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TheologouTheologosMsc2017.pdf2.31 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons