Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20913
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑνδρονικίδης, Ανδρέαςel
dc.contributor.authorΘεολόγου, Θεολόγοςel
dc.date.accessioned2017-10-10T13:39:04Z-
dc.date.available2017-10-10T13:39:04Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20913-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΤα τελευταία χρόνια οι αγοραστικές συνήθειες του καταναλωτικού κοινού έχουν αλλάξει σημαντικά, με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο δυο μοντέλα είναι ικανά να διαμορφώσουν θετικά ή αρνητικά την στάση των καταναλωτών ως προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Το πρώτο μοντέλο αφορά στη σχέση μεταξύ των ψυχογραφικών χαρακτηριστικών (γενική προδιάθεση για αγορές προϊόντων που βρίσκονται σε προσφορές, προδιάθεση για αγορά με βάση την τιμή, παρορμητική συμπεριφορά, προβολή των προϊόντων στο τέλος των διαδρόμων των σουπερμάρκετ, έξυπνος αγοραστής και αυτοαντίληψη και πιστότητα των προϊόντων) και στη διαμόρφωση της στάσης του καταναλωτή προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Το δεύτερο μοντέλο μελετά τη σχέση των κοινωνικο-δημογραφικών χαρακτηριστικών (φύλο, ηλικία, μηνιαίο εισόδημα, επίπεδο εκπαίδευσης και μέγεθος της οικογένειας) με τη διαμόρφωση της στάσης για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Για τη μελέτη της σχέσης των ψυχογραφικών και δημογραφικών χαρακτηριστικών στη διαμόρφωση της στάσης απέναντι στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο που διαμοιράστηκε ηλεκτρονικά. Συνολικά συλλέχθηκαν 200 έγκυρα ερωτηματολόγια. Η επεξεργασία των δεδομένων έγινε με έλεγχο αξιοπιστίας, με ανάλυση συσχετίσεων, με έλεγχο ANOVA καθώς και με Path Analysis. Έτσι, βρέθηκε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των ψυχογραφικών χαρακτηριστικών επιδρά σημαντικά στη διαμόρφωση θετικής στάσης των καταναλωτών προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Εξαίρεση αποτελεί ο παράγοντας πιστότητα του προϊόντος, αφού προέκυψε ότι υπάρχει ασθενής σχέση μεταξύ αυτού και της θετικής στάσης. Όσον αφορά στα δημογραφικά χαρακτηριστικά, βρέθηκε ότι έχουν ασθενές αντίκτυπο στη διαμόρφωση των στάσεων. Το φαινόμενο αυτό μπορεί να είναι η αντανάκλαση της μεταβαλλόμενης στάσης στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας από άτομα ανεξάρτητου εισοδήματος, εκπαίδευσης ηλικίας. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας μπορούν να αποτελέσουν χρήσιμες συμβουλές για τους λιανοπωλητές προκειμένου να βελτιώσουν τα προϊόντα που παρέχουν.el
dc.format.extent77el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΠροϊόντα ιδιωτικής ετικέταςel
dc.subjectΨυχογραφικά χαρακτηριστικάel
dc.subjectΚοινωνικο-δημογραφικά χαρακτηριστικάel
dc.subjectΣτάση καταναλωτώνel
dc.titleΗ επιρροή των ψυχογραφικών και κοινωνικο-δημογραφικών χαρακτηριστικών στη διαμόρφωση της στάσης των καταναλωτών, προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέταςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TheologouTheologosMsc2017.pdf2.31 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons