Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20576
Συγγραφέας: Τσιμπρή, Ελένη
Τίτλος: Ποιες διδακτικές επιλογές κάνουν οι εκπαιδευτικοί του γενικού σχολείου για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που αποτυχαίνουν στην επίλυση αριθμητικών προβλημάτων;
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: Δεδομένου ότι οι μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες βάσει του Ν. 3699/2008 φοιτούν στη γενική σχολική τάξη, συνεπάγεται ότι οι διδακτικές επιλογές που κάνουν οι εκπαιδευτικοί της τάξης επηρεάζουν άμεσα την επίδοσή τους. Όσον αφορά στα Μαθηματικά, η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι μαθητές αυτοί, εντοπίζεται στην επίλυση προβλημάτων. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τις διδακτικές επιλογές των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής που διδάσκουν στις γενικές τάξεις των Δημοτικών σχολείων ως προς την υποστήριξη των μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων. Για την διεξαγωγή της έρευνας κατασκευάστηκε αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο που αφορούσε στην ιεραρχία των λαθών των μαθητών βάσει της σημαντικότητας και της σειράς με την οποία θα επέλεγαν οι εκπαιδευτικοί να τα διδάξουν, στην επιλογή μεθόδων και τεχνικών σύμφωνα με τη καταλληλότητά τους για το κάθε λάθος των μαθητών ξεχωριστά, καθώς επίσης και στην πηγή των γνώσεων από όπου απορρέουν οι επιλογές των εκπαιδευτικών. Στο ερωτηματολόγιο χρησιμοποιήθηκαν εικόνες από την προσπάθεια επίλυσης προβλήματος από τρεις πραγματικές περιπτώσεις μαθητών και οι ερωτήσεις είχαν την ίδια διάταξη και για τις τρεις περιπτώσεις. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 177 μόνιμοι εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα οι οποίοι τη χρονική περίοδο της διεξαγωγής της έρευνας δίδασκαν σε κάποια τάξη. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν αφορούν στις διδακτικές επιλογές των εκπαιδευτικών και για τις τρεις περιπτώσεις μαθητών, ενώ είναι ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και δίνουν το έναυσμα για την περιγραφή εκπαιδευτικών επιπτώσεων και μελλοντικών ερευνών. Η περαιτέρω μελέτη του παρόντος θέματος κρίνεται απαραίτητη.
Λέξεις Κλειδιά: Εκπαιδευτικοί Γενικής Αγωγής
Διδακτικές Επιλογές
Μαθηματικά
Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TsimpriEleniMsc2017.pdf2.7 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons