Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20527
Συγγραφέας: Αλαμπουρνού, Ευθυμία
Τίτλος: Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στην προσχολική εκπαίδευση η έρευνα στην Ελλάδα
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: Η παρούσα εργασία είναι μείζονος σημασίας γιατί ερευνά ένα ζήτημα που απασχολεί σήμερα ιδιαίτερα τον χώρο της εκπαίδευσης αλλά και τους γονείς, και αφορά την ανίχνευση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών στην προσχολική ηλικία. Οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες ανάλογα με την μορφή, μπορούν να εντοπιστούν σε παιδιά πριν φοιτήσουν στο σχολείο και να υπάρξει η ανάλογη μέριμνα για την αντιμετώπισή τους. Οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες είναι ένα ζήτημα το οποίο εγείρει την ευαισθητοποίηση των νηπιαγωγών και δασκάλων αλλά και του κοινωνικού συνόλου γενικότερα. Κάθε παιδί έχει τις δικές του ανάγκες και ιδιαιτερότητες κι αυτό θα πρέπει να είναι σεβαστό από όλους. Η μελέτη για την αποδοτικότητα του νηπιαγωγού, την ενημέρωση των γονέων και το εξελικτικό στάδιο του παιδιού μαρτυρούν τη σημασία που έχει δοθεί από τους γονείς, το σχολείο και το κράτος για τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Τα παιδιά αυτά έχουν ανάγκη για μαθησιακή και συναισθηματική στήριξη ώστε να νιώσουν ότι έχουν έναν αρωγό στην προσπάθεια για την καθημερινή τους βελτίωση και πρόοδο. Γονείς και εκπαιδευτικοί οφείλουν να ενημερώνονται ώστε να ενδιαφερθούν και να βοηθήσουν έμπρακτα τα παιδιά τους στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους μέσα από τη διδακτική δραστηριότητα αλλά και τον σεβασμό προς τη διαφορετικότητα. Στα αποτελέσματα τα οποία παραθέτουμε προς το τέλος της εργασίας μας, αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι σημειώνονται συχνές διακοπές φοίτησης των παιδιών στα νηπιαγωγεία, τα οποία χαρακτηρίζονται από έλλειψη αυτοπεποίθησης και τίθενται στο περιθώριο αδυνατώντας να συμμετέχουν σε ομαδικές δραστηριότητες και δείχνοντας αδιαφορία για τη μαθησιακή δραστηριότητα. Χαρακτηριστική επίσης είναι η αδυναμία συνεργασίας ανάμεσα στον δάσκαλο και τον γονέα που παίζει πολύ σπουδαίο ρόλο τόσο για τη βελτίωση του παιδιού στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων του, όσο και στην ψυχοκοινωνική του εξέλιξη γενικότερα.
Λέξεις Κλειδιά: Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Προσχολική εκπαίδευση
Πρώιμη ανίχνευση
'Ερευνα
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
AlampournouEuthymiaMsc2017.pdf1.13 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons