Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20431
Συγγραφέας: Μαραγκόζη, Ειρήνη
Τίτλος: Αξιολόγηση των μαθητών: παραδοσιακές και σύγχρονες πρακτικές με αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και οι αντιλήψεις ελλήνων εκπαιδευτικών
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Δαγδιλέλης, Βασίλειος
Περίληψη: Ο σκοπός της παρούσης διπλωματικής εργασίας ήταν να διερευνηθούν οι αντιλήψεις Ελλήνων εκπαιδευτικών για το σκοπό της αξιολόγησης των μαθητών και να καταγραφούν οι πρακτικές παραδοσιακής και εναλλακτικής/σύγχρονης αξιολόγησης με νέες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται από αυτούς. Προκειμένου να μελετηθεί το συγκεκριμένο θέμα πραγματοποιήθηκε μια ποσοτική και μια ποιοτική έρευνα. Η πρώτη εξετάζει το ζήτημα με ερωτηματολόγιο –που περιλαμβάνει και την προσαρμοσμένη στα Ελληνικά κλίμακα αντιλήψεων για την αξιολόγηση (Conceptions of Assessment III Abridged Survey, CoA-IIIA) τού Brown (2006)– το οποίο απαντήθηκε από 124 εκπαιδευτικούς. Η δεύτερη προσεγγίζει το ζήτημα μέσω συνεντεύξεων με 5 εκπαιδευτικούς, που συμμετείχαν και στην ποσοτική έρευνα, ώστε να διερευνηθούν βαθύτερα οι πεποιθήσεις των διδασκόντων. Από τα ευρήματα της ανάλυσης των ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων διαπιστώθηκε ότι οι πιο πολλοί εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν γραπτές και προφορικές εξετάσεις, για να αξιολογήσουν τους μαθητές τους, ότι δεν χρησιμοποιούν τακτικά εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης, πλην των ερευνητικών εργασιών και της περιγραφικής αξιολόγησης, και ότι δεν χρησιμοποιούν νέες τεχνολογίες στη διαδικασία της αξιολόγησης. Ως προς το σκοπό της αξιολόγησης όλοι συμφώνησαν ότι είναι για να βελτιώνονται οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί στη διδασκαλία τους και όχι για να λογοδοτούν τα σχολεία. Και, ακόμη, διαφώνησαν με την άποψη ότι η αξιολόγηση πρέπει να καταργηθεί, αλλά αντιπρότειναν ότι χρειάζεται να αλλάξει. Ωστόσο, κάποια δημογραφικά και ατομικά δεδομένα διαφοροποίησαν τους εκπαιδευτικούς ως προς τις αντιλήψεις τους για την αξιολόγηση, και ως προς τις πρακτικές που χρησιμοποιούν, στοιχεία που καταγράφηκαν τόσο στην ποσοτική, όσο και στην ποιοτική έρευνα.
Λέξεις Κλειδιά: Αξιολόγηση των μαθητών
Πρακτικές αξιολόγησης
Σκοπός της αξιολόγησης
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Δικαιώματα: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
MaragkoziEiriniMsc2017.pdf1.75 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons