Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20431
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΔαγδιλέλης, Βασίλειοςel
dc.contributor.authorΜαραγκόζη, Ειρήνηel
dc.date.accessioned2017-07-04T10:59:41Z-
dc.date.available2017-07-04T10:59:41Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20431-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΟ σκοπός της παρούσης διπλωματικής εργασίας ήταν να διερευνηθούν οι αντιλήψεις Ελλήνων εκπαιδευτικών για το σκοπό της αξιολόγησης των μαθητών και να καταγραφούν οι πρακτικές παραδοσιακής και εναλλακτικής/σύγχρονης αξιολόγησης με νέες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται από αυτούς. Προκειμένου να μελετηθεί το συγκεκριμένο θέμα πραγματοποιήθηκε μια ποσοτική και μια ποιοτική έρευνα. Η πρώτη εξετάζει το ζήτημα με ερωτηματολόγιο –που περιλαμβάνει και την προσαρμοσμένη στα Ελληνικά κλίμακα αντιλήψεων για την αξιολόγηση (Conceptions of Assessment III Abridged Survey, CoA-IIIA) τού Brown (2006)– το οποίο απαντήθηκε από 124 εκπαιδευτικούς. Η δεύτερη προσεγγίζει το ζήτημα μέσω συνεντεύξεων με 5 εκπαιδευτικούς, που συμμετείχαν και στην ποσοτική έρευνα, ώστε να διερευνηθούν βαθύτερα οι πεποιθήσεις των διδασκόντων. Από τα ευρήματα της ανάλυσης των ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων διαπιστώθηκε ότι οι πιο πολλοί εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν γραπτές και προφορικές εξετάσεις, για να αξιολογήσουν τους μαθητές τους, ότι δεν χρησιμοποιούν τακτικά εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης, πλην των ερευνητικών εργασιών και της περιγραφικής αξιολόγησης, και ότι δεν χρησιμοποιούν νέες τεχνολογίες στη διαδικασία της αξιολόγησης. Ως προς το σκοπό της αξιολόγησης όλοι συμφώνησαν ότι είναι για να βελτιώνονται οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί στη διδασκαλία τους και όχι για να λογοδοτούν τα σχολεία. Και, ακόμη, διαφώνησαν με την άποψη ότι η αξιολόγηση πρέπει να καταργηθεί, αλλά αντιπρότειναν ότι χρειάζεται να αλλάξει. Ωστόσο, κάποια δημογραφικά και ατομικά δεδομένα διαφοροποίησαν τους εκπαιδευτικούς ως προς τις αντιλήψεις τους για την αξιολόγηση, και ως προς τις πρακτικές που χρησιμοποιούν, στοιχεία που καταγράφηκαν τόσο στην ποσοτική, όσο και στην ποιοτική έρευνα.el
dc.format.extent169el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/en
dc.subjectΑξιολόγηση των μαθητώνel
dc.subjectΠρακτικές αξιολόγησηςel
dc.subjectΣκοπός της αξιολόγησηςel
dc.titleΑξιολόγηση των μαθητών: παραδοσιακές και σύγχρονες πρακτικές με αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και οι αντιλήψεις ελλήνων εκπαιδευτικώνel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MaragkoziEiriniMsc2017.pdf1.75 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons