Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20208
Συγγραφέας: Γουναροπούλου, Σπυριδούλα
Τίτλος: Η σχέση της μουσικής ακουστικότητας και της φωνημικής διάκρισης σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης και παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Περίληψη: H συγκεκριμένη μεταπτυχιακή έρευνα καλείται να διερευνήσει τη συσχέτιση της μουσικής ακουστικότητας και της φωνημικής διάκρισης σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας που έχουν ως μητρική τους γλώσσα την ελληνική. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 94 παιδιά που φοιτούν στο Νηπιαγωγείο, Α΄, Β΄ και Γ΄ Δημοτικού. Από τον συνολικό αριθμό του δείγματος τα 50 είχαν διαγνωσθεί με συγκεκριμένη εκπαιδευτική ανάγκη (Ήπια Νοητική Αναπηρία, Μαθησιακές δυσκολίες, ΔΕΠΥ, Προβλήματα συμπεριφοράς) και 44 παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Τα εργαλεία συλλογής δεδομένων που χρησιμοποιήθηκαν ήταν το τεστ «Στοιχειώδεις Μετρήσεις Μουσικής Ακουστικότητας» (Στάμου, Schmidt & Humphreys, 2006) του Gordon και το ψυχομετρικό κριτήριο Λ-α-Τ-ω (Τζουριάδου, 2008). Τα αποτελέσματα έδειξαν τη σχέση μεταξύ της φωνημικής διάκρισης και της μουσικής ακουστικότητας (τονική – ρυθμική) σε πληθυσμό τυπικής ανάπτυξης, καθώς και μεταξύ της φωνημικής διάκρισης και της τονικής μουσικής ακουστικότητας σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Ακόμη, σύμφωνα με τα αποτελέσματα το φύλο δεν αποδείχθηκε ως στατιστικά σημαντικός παράγοντας επίδρασης για τις επιδόσεις των παιδιών στα δύο τεστ. Ωστόσο, βρέθηκε ότι η επίδραση συγκεκριμένου φύλου και εκπαιδευτικής ανάγκης αποτελούν στατιστικά σημαντικό παράγοντα επίδρασης στη φωνημική διάκριση και στη ρυθμική μουσική ακουστικότητα.
Λέξεις Κλειδιά: Μουσική ακουστικότητα
Φωνημική διάκριση
Στοιχειώδεις μετρήσεις μουσικής ακουστικότητας
τεστ Λ-α-Τ-ω
Τυπική ανάπτυξη
Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
GounaropoulouSpyridoulaMsc2017.pdf815.32 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.