Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20208
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΓουναροπούλου, Σπυριδούλαel
dc.date.accessioned2017-04-25T09:38:32Z-
dc.date.available2017-04-25T09:38:32Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20208-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractH συγκεκριμένη μεταπτυχιακή έρευνα καλείται να διερευνήσει τη συσχέτιση της μουσικής ακουστικότητας και της φωνημικής διάκρισης σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας που έχουν ως μητρική τους γλώσσα την ελληνική. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 94 παιδιά που φοιτούν στο Νηπιαγωγείο, Α΄, Β΄ και Γ΄ Δημοτικού. Από τον συνολικό αριθμό του δείγματος τα 50 είχαν διαγνωσθεί με συγκεκριμένη εκπαιδευτική ανάγκη (Ήπια Νοητική Αναπηρία, Μαθησιακές δυσκολίες, ΔΕΠΥ, Προβλήματα συμπεριφοράς) και 44 παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Τα εργαλεία συλλογής δεδομένων που χρησιμοποιήθηκαν ήταν το τεστ «Στοιχειώδεις Μετρήσεις Μουσικής Ακουστικότητας» (Στάμου, Schmidt & Humphreys, 2006) του Gordon και το ψυχομετρικό κριτήριο Λ-α-Τ-ω (Τζουριάδου, 2008). Τα αποτελέσματα έδειξαν τη σχέση μεταξύ της φωνημικής διάκρισης και της μουσικής ακουστικότητας (τονική – ρυθμική) σε πληθυσμό τυπικής ανάπτυξης, καθώς και μεταξύ της φωνημικής διάκρισης και της τονικής μουσικής ακουστικότητας σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Ακόμη, σύμφωνα με τα αποτελέσματα το φύλο δεν αποδείχθηκε ως στατιστικά σημαντικός παράγοντας επίδρασης για τις επιδόσεις των παιδιών στα δύο τεστ. Ωστόσο, βρέθηκε ότι η επίδραση συγκεκριμένου φύλου και εκπαιδευτικής ανάγκης αποτελούν στατιστικά σημαντικό παράγοντα επίδρασης στη φωνημική διάκριση και στη ρυθμική μουσική ακουστικότητα.el
dc.format.extent72el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΜουσική ακουστικότηταel
dc.subjectΦωνημική διάκρισηel
dc.subjectΣτοιχειώδεις μετρήσεις μουσικής ακουστικότηταςel
dc.subjectτεστ Λ-α-Τ-ωel
dc.subjectΤυπική ανάπτυξηel
dc.subjectΕιδικές εκπαιδευτικές ανάγκεςel
dc.titleΗ σχέση της μουσικής ακουστικότητας και της φωνημικής διάκρισης σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης και παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκεςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GounaropoulouSpyridoulaMsc2017.pdf815.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.