Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/17528
Συγγραφέας: Ξανθοπούλου, Στυλιανή
Τίτλος: Σχεδιασμός ακαδημαϊκών μαθημάτων με χρήση της μεθόδου ανάπτυξης λειτουργίας ποιότητας (QFD)
Ημερομηνία Έκδοσης: 2015
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Επόπτης Καθηγητής: Γκοτζαμάνη, Κατερίνα
Περίληψη: Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο τον σχεδιασμό ενός ακαδημαϊκού μαθήματος σύμφωνα με τις προτιμήσεις των φοιτητών. Ο στόχος αυτός επιτυγχάνεται με τη βοήθεια της μεθόδου QFD (Quality Function Deployment). Το ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο θέμα προκλήθηκε καθώς η παροχή ενός μαθήματος υψηλής ποιότητας οδηγεί στη γενικότερη βελτίωση ενός ακαδημαϊκού προγράμματος και κατ’ επέκταση στην ικανοποίηση των φοιτητών του. Δεδομένου ότι η QFD είναι μια μέθοδος που, επιτυχώς, έχει εφαρμοστεί στο σχεδιασμό εκπαιδευτικών υπηρεσιών υψηλής ποιότητας (ανιχνεύοντας, κατανοώντας και μεταφράζοντας τις ανάγκες του πελάτη σε συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές της υπηρεσίας), η επιλογή της εφαρμογής της στην επίτευξη του σκοπού της εργασίας αποτέλεσε την βέλτιστη λύση. Ειδικότερα, στην παρούσα έρευνα χρησιμοποιείται η QFD σε συνδυασμό με τις ποσοτικές μεθόδους AHP (Analytic Hierarchy Process) και ANP (Analytic Network Process) προκειμένου να επιλεγούν οι κατάλληλες δραστηριότητες διδασκαλίας και μάθησης βάσει των ιεραρχημένων μαθησιακών αποτελεσμάτων, που προκύπτουν με την ολοκλήρωση ενός ακαδημαϊκού μαθήματος. Η παρούσα ερευνητική προσπάθεια αποτελεί συνέχεια της έρευνας των Kamvysi et al. (2014), η οποία κατέληξε στην ιεράρχηση των επιθυμητών από τους φοιτητές μαθησιακών αποτελεσμάτων, μέσα από την εφαρμογή του μεθοδολογικού πλαισίου QFD-LP-GW-FUZZY AHP (LP-GW-FUZZY AHP: Linear programming method to generate weight in the Fuzzy AHP). Όσον αφορά τις δραστηριότητες διδασκαλίας και μάθησης, που χρησιμοποιήθηκαν στην έρευνα, προέκυψαν μέσα από εκτενή βιβλιογραφική μελέτη και ανάδειξη των σημαντικότερων δραστηριοτήτων μέσα από: ανάλυση Pareto, ομάδα εστίασης (focus group) και διάγραμμα συγγένειας (Affinity Diagram), για την ομαδοποίησή τους και κατ’ επέκταση τον τελικό προσδιορισμό τους. Οι τελικοί βαθμοί βαρύτητας των δραστηριοτήτων διδασκαλίας και μάθησης προέκυψαν μέσα από την ανάλυση των προτιμήσεων 5 καθηγητών του τμήματος Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Η τελική κατάταξη των δραστηριοτήτων διδασκαλίας και μάθησης είναι η εξής: 1) Εκπαίδευση Πεδίου, 2) Μελέτη Περίπτωσης, 3) Συζήτηση, 4) Εργασίες & Υλικό Μαθήματος, 5) Διάλεξη, 6) Παρουσιάσεις Φοιτητών και 7) Τακτική Αξιολόγηση της Απόδοσης των Φοιτητών. Αυτή είναι και η λίστα των δραστηριοτήτων διδασκαλίας και μάθησης που προτείνεται στους διδάσκοντες, ώστε να ικανοποιήσουν τα επιθυμητά από τους φοιτητές τους μαθησιακά αποτελέσματα.
Λέξεις Κλειδιά: Σχεδιασμός ακαδημαϊκών μαθημάτων
QFD
Δραστηριότητες διδασκαλίας και μάθησης
Μαθησιακά αποτελέσματα
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
XanthopoulouStylianiMsc2015.pdf3.18 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons