Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/17528
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΓκοτζαμάνη, Κατερίναel
dc.contributor.authorΞανθοπούλου, Στυλιανήel
dc.date.accessioned2015-09-29T09:15:06Z-
dc.date.available2015-09-29T09:15:06Z-
dc.date.issued2015el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/17528-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.el
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο τον σχεδιασμό ενός ακαδημαϊκού μαθήματος σύμφωνα με τις προτιμήσεις των φοιτητών. Ο στόχος αυτός επιτυγχάνεται με τη βοήθεια της μεθόδου QFD (Quality Function Deployment). Το ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο θέμα προκλήθηκε καθώς η παροχή ενός μαθήματος υψηλής ποιότητας οδηγεί στη γενικότερη βελτίωση ενός ακαδημαϊκού προγράμματος και κατ’ επέκταση στην ικανοποίηση των φοιτητών του. Δεδομένου ότι η QFD είναι μια μέθοδος που, επιτυχώς, έχει εφαρμοστεί στο σχεδιασμό εκπαιδευτικών υπηρεσιών υψηλής ποιότητας (ανιχνεύοντας, κατανοώντας και μεταφράζοντας τις ανάγκες του πελάτη σε συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές της υπηρεσίας), η επιλογή της εφαρμογής της στην επίτευξη του σκοπού της εργασίας αποτέλεσε την βέλτιστη λύση. Ειδικότερα, στην παρούσα έρευνα χρησιμοποιείται η QFD σε συνδυασμό με τις ποσοτικές μεθόδους AHP (Analytic Hierarchy Process) και ANP (Analytic Network Process) προκειμένου να επιλεγούν οι κατάλληλες δραστηριότητες διδασκαλίας και μάθησης βάσει των ιεραρχημένων μαθησιακών αποτελεσμάτων, που προκύπτουν με την ολοκλήρωση ενός ακαδημαϊκού μαθήματος. Η παρούσα ερευνητική προσπάθεια αποτελεί συνέχεια της έρευνας των Kamvysi et al. (2014), η οποία κατέληξε στην ιεράρχηση των επιθυμητών από τους φοιτητές μαθησιακών αποτελεσμάτων, μέσα από την εφαρμογή του μεθοδολογικού πλαισίου QFD-LP-GW-FUZZY AHP (LP-GW-FUZZY AHP: Linear programming method to generate weight in the Fuzzy AHP). Όσον αφορά τις δραστηριότητες διδασκαλίας και μάθησης, που χρησιμοποιήθηκαν στην έρευνα, προέκυψαν μέσα από εκτενή βιβλιογραφική μελέτη και ανάδειξη των σημαντικότερων δραστηριοτήτων μέσα από: ανάλυση Pareto, ομάδα εστίασης (focus group) και διάγραμμα συγγένειας (Affinity Diagram), για την ομαδοποίησή τους και κατ’ επέκταση τον τελικό προσδιορισμό τους. Οι τελικοί βαθμοί βαρύτητας των δραστηριοτήτων διδασκαλίας και μάθησης προέκυψαν μέσα από την ανάλυση των προτιμήσεων 5 καθηγητών του τμήματος Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Η τελική κατάταξη των δραστηριοτήτων διδασκαλίας και μάθησης είναι η εξής: 1) Εκπαίδευση Πεδίου, 2) Μελέτη Περίπτωσης, 3) Συζήτηση, 4) Εργασίες & Υλικό Μαθήματος, 5) Διάλεξη, 6) Παρουσιάσεις Φοιτητών και 7) Τακτική Αξιολόγηση της Απόδοσης των Φοιτητών. Αυτή είναι και η λίστα των δραστηριοτήτων διδασκαλίας και μάθησης που προτείνεται στους διδάσκοντες, ώστε να ικανοποιήσουν τα επιθυμητά από τους φοιτητές τους μαθησιακά αποτελέσματα.el
dc.format.extent168el
dc.format.extent3668140 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΣχεδιασμός ακαδημαϊκών μαθημάτωνel
dc.subjectQFDen
dc.subjectΔραστηριότητες διδασκαλίας και μάθησηςel
dc.subjectΜαθησιακά αποτελέσματαel
dc.titleΣχεδιασμός ακαδημαϊκών μαθημάτων με χρήση της μεθόδου ανάπτυξης λειτουργίας ποιότητας (QFD)el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
XanthopoulouStylianiMsc2015.pdf3.18 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons