Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16970
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΒούζας, Φώτιοςel
dc.contributor.authorΣυμεωνίδου, Κωνσταντίαel
dc.date.accessioned2015-02-20T07:53:56Z-
dc.date.available2015-02-20T07:53:56Z-
dc.date.issued2015el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16970-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.el
dc.description.abstractΣε περιόδους κρίσης, η εκπαίδευση αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την ευημερία και την ανάπτυξη της χώρας. Τα συστήματα εκπαίδευσης οφείλουν να διακρίνονται από προσαρμοστικότητα στο διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, να μεταφέρουν τη γνώση και τις ικανότητες σε άτομα και επιχειρήσεις. Σκοπός της εργασίας ενόψει των προαναφερθέντων είναι να παρουσιασθεί και να προβληθεί η άμεση ανάγκη για την εφαρμογή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) στις παρεχόμενες υπηρεσίες ενός Δημόσιου Οργανισμού, όπως είναι το ελληνικό Πανεπιστήμιο, διότι πέρα από την επιβίωσή του, επιβάλλεται η εξεύρεση νέων τρόπων βελτίωσης για την αποτελεσματικότητά του. Από τη βιβλιογραφία προκύπτει ότι η ΔΟΠ είναι ένα δυναμικό και όχι στατικό σύστημα διαχείρισης, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα τη συνεχή εξέλιξη και την προσαρμογή σε νέα δεδομένα. Στην παρούσα εργασία αφού γίνεται ανασκόπηση της βιβλιογραφίας σχετικά με τη φιλοσοφία και τις αρχές της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, διερευνάται με τη μέθοδο του ερωτηματολογίου η δυνατότητα προσέγγισης μιας τέτοιας μεθοδολογίας σε ένα ιδιαίτερα σημαντικό τμήμα του Πανεπιστημίου και πιο συγκεκριμένα στον Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλιών και Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.) του Α.Π.Θ., ο οποίος ασχολείται με τη διαχείριση των ερευνητικών προγραμμάτων. Η διεξαγόμενη έρευνα βασίστηκε στις γενικές απαιτήσεις εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Μοντέλου EFQM, δηλαδή στην εφαρμογή ενός συστήματος για την απόκτηση μιας φιλοσοφίας-κουλτούρας, η οποία βασίζεται στη συνεχή βελτίωση για την ‘άριστη’ λειτουργία των οργανισμών. Έτσι, μέσα από την εφαρμογή της αυτό-αξιολόγησης του Ε.Λ.Κ.Ε. Α.Π.Θ. διερευνήθηκε κατά πόσο υπάρχει πρόσφορο έδαφος στην εν λόγω Υπηρεσία, να υιοθετήσει τις αρχές του προτύπου EFQM, δηλαδή αν υπάρχει η δέσμευση της διοίκησης, η κουλτούρα, η γνώση στους εργαζόμενους, καθώς και οι απαιτούμενες δυνατότητες και δεξιότητες για την εφαρμογή των αρχών της «Οργανωτικής Αριστείας».el
dc.format.extent160el
dc.format.extent4520195 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΙδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.subjectΠοιότηταel
dc.subjectΜοντέλο αριστείας EFQMel
dc.subjectΑξιολόγησηel
dc.titleΗ Διοίκηση ολικής ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση: μελέτη περίπτωσης: η προσέγγιση του ευρωπαϊκού μοντέλου αριστείας (EFQM) στον Ε.Λ.Κ.Ε. του Α.Π.Θ.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SymeonidouKonstantiaMsc2015.pdf4.41 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.