Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16970
Author: Συμεωνίδου, Κωνσταντία
Title: Η Διοίκηση ολικής ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση: μελέτη περίπτωσης: η προσέγγιση του ευρωπαϊκού μοντέλου αριστείας (EFQM) στον Ε.Λ.Κ.Ε. του Α.Π.Θ.
Date Issued: 2015
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Βούζας, Φώτιος
Abstract: Σε περιόδους κρίσης, η εκπαίδευση αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την ευημερία και την ανάπτυξη της χώρας. Τα συστήματα εκπαίδευσης οφείλουν να διακρίνονται από προσαρμοστικότητα στο διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, να μεταφέρουν τη γνώση και τις ικανότητες σε άτομα και επιχειρήσεις. Σκοπός της εργασίας ενόψει των προαναφερθέντων είναι να παρουσιασθεί και να προβληθεί η άμεση ανάγκη για την εφαρμογή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) στις παρεχόμενες υπηρεσίες ενός Δημόσιου Οργανισμού, όπως είναι το ελληνικό Πανεπιστήμιο, διότι πέρα από την επιβίωσή του, επιβάλλεται η εξεύρεση νέων τρόπων βελτίωσης για την αποτελεσματικότητά του. Από τη βιβλιογραφία προκύπτει ότι η ΔΟΠ είναι ένα δυναμικό και όχι στατικό σύστημα διαχείρισης, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα τη συνεχή εξέλιξη και την προσαρμογή σε νέα δεδομένα. Στην παρούσα εργασία αφού γίνεται ανασκόπηση της βιβλιογραφίας σχετικά με τη φιλοσοφία και τις αρχές της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, διερευνάται με τη μέθοδο του ερωτηματολογίου η δυνατότητα προσέγγισης μιας τέτοιας μεθοδολογίας σε ένα ιδιαίτερα σημαντικό τμήμα του Πανεπιστημίου και πιο συγκεκριμένα στον Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλιών και Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.) του Α.Π.Θ., ο οποίος ασχολείται με τη διαχείριση των ερευνητικών προγραμμάτων. Η διεξαγόμενη έρευνα βασίστηκε στις γενικές απαιτήσεις εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Μοντέλου EFQM, δηλαδή στην εφαρμογή ενός συστήματος για την απόκτηση μιας φιλοσοφίας-κουλτούρας, η οποία βασίζεται στη συνεχή βελτίωση για την ‘άριστη’ λειτουργία των οργανισμών. Έτσι, μέσα από την εφαρμογή της αυτό-αξιολόγησης του Ε.Λ.Κ.Ε. Α.Π.Θ. διερευνήθηκε κατά πόσο υπάρχει πρόσφορο έδαφος στην εν λόγω Υπηρεσία, να υιοθετήσει τις αρχές του προτύπου EFQM, δηλαδή αν υπάρχει η δέσμευση της διοίκησης, η κουλτούρα, η γνώση στους εργαζόμενους, καθώς και οι απαιτούμενες δυνατότητες και δεξιότητες για την εφαρμογή των αρχών της «Οργανωτικής Αριστείας».
Keywords: Ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
Ποιότητα
Μοντέλο αριστείας EFQM
Αξιολόγηση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SymeonidouKonstantiaMsc2015.pdf4.41 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.