Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/13800
Συγγραφέας: Γκόφας, Παναγιώτης-Λεωνίδας
Τίτλος: Πληροφοριακά συστήματα στο χώρο της εστίασης: συμβολή στον προγραμματισμό και υλοποιηση συστήματος διαχείρησης επιχειρησιακών πόρων διαχείρηση και λειτουργία
Ημερομηνία Έκδοσης: 2009
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Επόπτης Καθηγητής: Βλαχοπούλου, Μάρω
Περίληψη: H Τεχνολογική Επανάσταση που επικράτησε τις τελευταίες δεκαετίες άλλαξε ριζικά τον τρόπο ζωής των ανθρώπων, επέφερε παράλληλα και μια σειρά αλλαγών που επηρέασε βαθιά και τις επιχειρήσεις. Οι αλλαγές αυτές μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό όπλο στα χέρια των επιχειρήσεων που θέλουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός νέου περιβάλλοντος που χαρακτηρίζεται από συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες, από αύξηση και εντατικοποίηση του ανταγωνισμού κ.τ.λ. Για να μπορέσει όμως να ανταποκριθεί σε αυτές τις απαιτήσεις η κάθε επιχείρηση έπρεπε να εξελίξει τεχνολογικά τους τρόπους λειτουργίας της, όσον αφορά το αντικείμενο της, αλλά και όχι μόνο. Ένα από τα κομμάτια που έπρεπε να εξελίξει ήταν και η λειτουργικότητα της εμπορικής της διαχείρισης, και στα πλαίσια της οργάνωσης αλλά και της καθημερινής λειτουργικής διαδικασίας. Μέχρι πριν κάποιες δεκαετίες όλες οι επιχειρήσεις τηρούσαν την εμπορική τους διαχείριση χειρόγραφα. Αυτό βέβαια απαιτούσε πολύ χρόνο και προσπάθεια από αρκετούς υπαλλήλους, ενώ τα λάθη ήταν αναπόφευκτο φαινόμενο. Παραστατικά πώλησης εμπορευμάτων και αγοράς, Φ.Π.Α., τήρηση αποθήκης, εισπράξεις υπολοίπων πελατών και πληρωμές προμηθευτών, μηνιαίος τζίρος, λειτουργία της κουζίνας και της διαδικασίας παραγωγής, εσωλογιστική κοστολόγηση κ.ο.κ., είναι ορισμένα χαρακτηριστικά εμπορικής διαχείρισης που έπρεπε να τηρούνται χειρόγραφα και με απόλυτη ακρίβεια, πράγμα πολύ δύσκολο. Σε πολλές περιπτώσεις, τα εστιατόρια δεν είχαν καν την δυνατότητα να τα τηρούν όλα αυτά, ενώ ακόμη κι αν τα τηρούσαν ήταν δύσκολο να έχουν συγκεντρωτικά αποτελέσματα προκειμένου να βλέπουν την κίνηση της επιχείρησης και πόσο πετυχημένη ήταν αυτή, περίοδο με περίοδο. Η αντιμετώπιση όλων αυτών των προβλημάτων ήταν η αυτοματοποίηση τους, μέσα από τους υπολογιστές και τις εφαρμογές εμπορικής διαχείρισης. Οι εφαρμογές αυτές έλυσαν τα χέρια των επιχειρήσεων, δίνοντας τους ταχύτερα, ασφαλέστερα και πιο αξιόπιστα όλα τα αποτελέσματα που θέλουν και με πολύ λιγότερα εργατικά χέρια, καθώς όλη την εργασία υλοποίησης μιας εμπορικής συναλλαγής και τα αποτελέσματά της, την κάνει πια η εμπορική εφαρμογή. Στον χώρο της εστίασης επίσης, η διαδικασία της απλοποιημένης διαχείρισης μέσα από touch screen οθόνες, συνετέλεσε στην χρήση και λειτουργία των συστημάτων αυτών και από χρήστες οι οποίοι δεν χρειάζονται κανένα υπόβαθρο χρήσης των νέων τεχνολογιών.
Λέξεις Κλειδιά: Πληροφοριακά συστήματα εστίασης
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2009.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Gofas_Msc2009.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ21.21 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.