Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30416
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DC | Τιμή | Γλώσσα |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος | el |
dc.contributor.author | Λυγγερίδου, Αικατερίνη | el |
dc.date.accessioned | 2024-04-19T06:14:32Z | - |
dc.date.available | 2024-04-19T06:14:32Z | - |
dc.date.issued | 2024 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30416 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024. | el |
dc.description.abstract | Η υποστηρικτική τεχνολογία που αναπτύσσεται για άτομα με οπτική αναπηρία και τυφλότητα είναι ζωτικής σημασίας για την ενίσχυση της εκπαίδευσης, της αυτόνομης κινητικότητας και της κοινωνικής ενσωμάτωσης. Αυτή η τεχνολογία καλύπτει ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών, από λογισμικό πρόσβασης στην οθόνη μέχρι φορητές συσκευές για τη βελτίωση της κινητικότητας. Ωστόσο, υπάρχουν προκλήσεις, όπως η ανάγκη για τεχνογνωσία και η προσβασιμότητα σε αυτές τις τεχνολογίες, ειδικά σε χώρες με χαμηλότερο εισόδημα. Τα κύρια ερευνητικά ερωτήματα που τίθενται είναι αν υπάρχουν τεχνολογίες που συνεισφέρουν σημαντικά στην εκπαίδευση και την κινητικότητα των ατόμων με οπτική αναπηρία. Όπως αναφέρεται στο κείμενο, υπάρχουν λογισμικά πρόσβασης στην οθόνη, όπως το Jaws και το NVDA, τα οποία μετατρέπουν κείμενο και οπτικές πληροφορίες σε μορφή ήχου, διευκολύνοντας την εκπαίδευση των ατόμων με οπτική αναπηρία. Επιπλέον, υπάρχουν εκπαιδευτικές τεχνολογίες που βελτιστοποιούν την εκμάθηση επιστημονικών εννοιών και πολυτεχνικής κατάρτισης. Επίσης, η εργασία επικεντρώνεται σε φορητές συσκευές που έχουν σχεδιαστεί για να βελτιώνουν την κινητικότητα των ατόμων με προβλήματα όρασης. Αυτές οι συσκευές, μέσω τεχνολογίας, διεπαφών ανατροφοδότησης και μεθοδολογιών αξιολόγησης, προσφέρουν στα άτομα τη δυνατότητα να κινούνται με μεγαλύτερη ασφάλεια και αυτονομία στο περιβάλλον τους. Εν κατακλείδι, η υποστηρικτική τεχνολογία διαδραματίζει ζωτικό ρόλο τόσο στην εκπαίδευση όσο και στην αυτόνομη κινητικότητα των ατόμων με οπτική αναπηρία, προσφέροντάς τους τη δυνατότητα να έχουν μια πιο πλούσια, ανεξάρτητη και ενεργή ζωή. | el |
dc.format.extent | 103 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.subject | Υποστηρικτική Τεχνολογία | el |
dc.subject | Οπτική αναπηρία | el |
dc.subject | Εκπαίδευση | el |
dc.subject | Κινητικότητα | el |
dc.subject | Αυτόνομη Διαβίωση | el |
dc.title | Η συνεισφορά της υποστηρικτικής τεχνολογίας στην εκπαίδευση και στην αυτόνομη κινητικότητα των ατόμων με οπτική αναπηρία | el |
dc.title.alternative | The contribution of assistive technology in education and autonomous mobility of people with visual impairment | en |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση | el |
Εμφανίζεται στις Συλλογές: | ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ) |
Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
LyngeridouAikateriniMsc2024.pdf | 1.63 MB | Adobe PDF | Προβολή/Ανοιγμα |
Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.