Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30278
Author: Μουρατίδου, Αλεξάνδρα
Title: Σύγκριση της στάσης γονέων παιδιών τυπικής ανάπτυξης και γονέων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες/ΔΕΠΥ για τη συμπερίληψη
Date Issued: 2024
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Supervisor: Χατζηνικολάου, Σοφία
Ανδρούτσου, Δέσποινα
Παπαβασιλείου, Ιωάννα
Abstract: Η παρούσα μελέτη διερεύνησε τις προοπτικές των γονέων παιδιών με συνήθη ανάπτυξη και των γονέων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες αναφορικά με την έννοια της ένταξης στον τομέα της εκπαίδευσης. Η εξέταση των δεδομένων έδειξε μια κατά κύριο λόγο ευνοϊκή στάση και από τις δύο ομάδες, με μια πιο έντονη τάση προς τη συμπερίληψη στην πρώτη ομάδα. Επιπλέον, η πλειονότητα των ερωτηθέντων εξέφρασε τη διαφωνία της με την πρόταση ότι η ένταξη μαθητών που αναπτύσσονται συνήθως σε εκπαιδευτικά πλαίσια χωρίς αποκλεισμούς είναι ανεπιθύμητη. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα δημογραφικά χαρακτηριστικά φάνηκε να επηρεάζουν τις απόψεις των γονέων με παιδιά γενικής ανάπτυξης, ενώ άσκησαν συγκριτικά μικρότερη επιρροή στους γονείς παιδιών με ειδικές ανάγκες. Η έρευνα αναγνώρισε την παρουσία τόσο ευνοϊκών όσο και δυσμενών αποτελεσμάτων που συνδέονται με την ένταξη, με διαφοροποιήσεις στις προοπτικές που παρατηρήθηκαν μεταξύ των δύο ομάδων γονέων. Σε γενικές γραμμές, η παρούσα μελέτη υπογραμμίζει την κατά κύριο λόγο ευνοϊκή προοπτική που έχουν οι γονείς για την ενταξιακή εκπαίδευση, ενώ παράλληλα τονίζει την προσοχή σε λεπτές διαφοροποιήσεις και προοπτικές για περαιτέρω διερεύνηση.
Keywords: Συμπερίληψη
Στάση γονέων
Μαθησιακές δυσκολίες
Σύγκριση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MouratidouAlexandraMsc2024.pdf4.75 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.