Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30207
Συγγραφέας: Καρακούση, Φωτεινή
Τίτλος: Η διερεύνηση της ψυχικής ανθεκτικότητας εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε σχέση με το νόημα της ζωής μετά την πανδημία του Covid-19
Ημερομηνία Έκδοσης: 2024
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Επόπτης Καθηγητής: Χατζηνικολάου, Σοφία
Πλατσίδου, Μαρία
Παπαδήμα, Γενοβέφα
Περίληψη: Η ψυχική ανθεκτικότητα αναμφισβήτητα αποτελεί ένα σημαντικό πεδίο έρευνας με τους ερευνητές να έχουν συγκεντρώσει το ενδιαφέρον τους εκεί. Στη διεθνή βιβλιογραφία υπάρχουν πολλές έρευνες που έχουν μελετήσει το συγκεκριμένο θέμα. Δυστυχώς όσον αφορά την ελληνική βιβλιογραφία σε αυτό το κομμάτι είναι πιο περιορισμένη. Επίσης στην παρούσα εργασία θα μελετηθεί και ο τομέας που αφορά το νόημα της ζωής, πάνω στον οποίο δεν έχουν γίνει πολλές έρευνες ακόμη. Αποτελεί ένα σπουδαίο κομμάτι έρευνας και είναι σημαντικό να αναδειχθεί πόση θετική επιρροή ασκεί στην ζωή μας και την ψυχική μας υγεία Σκοπός λοιπόν της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση της ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε σχέση με το νόημα της ζωής μετά την πανδημία του Covid-19. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε ήταν ποσοτική και είχε ως στόχους: α) τη διερεύνηση της ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών, β) τη διερεύνηση της ψυχικής ανθεκτικότητας σε σχέση με το φύλο, την ηλικία, την προϋπηρεσία και την οικογενειακή κατάσταση, γ) τη διερεύνηση του νοήματος της ζωής σε σχέση με το φύλο, την ηλικία, την προϋπηρεσία και την οικογενειακή κατάσταση και δ) τη συσχέτιση ανάμεσα στην ψυχική ανθεκτικότητα και το νόημα της ζωής. Τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για την έρευνα ήταν η Πολυ-διάστατη Κλίμακα Ανθεκτικότητας Εκπαιδευτικού (MTRS) και το ερωτηματολόγιο Σημασίας της Ζωής (MLQ) που μελέτησαν την ψυχική ανθεκτικότητα και το νόημα της ζωής αντίστοιχα. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως το επίπεδο ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών που πήραν μέρος ήταν μέτριο. Επίσης είδαμε ότι υπάρχει συσχέτιση ανάμεσα στην ψυχική ανθεκτικότητα και τα δημογραφικά στοιχεία (ηλικία, φύλο, προϋπηρεσία, οικογενειακή κατάσταση) ενώ το νόημα της ζωής συσχετίζεται από ότι είδαμε κατά κύριο λόγο με την οικογενειακή κατάσταση και την προϋπηρεσία. Τέλος αναδείχτηκε πως υπάρχει ισχυρή συσχέτιση ανάμεσα σε αυτές τις δύο έννοιες.
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
KarakousiFoteiniMsc2024.pdf1.99 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons