Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30201
Συγγραφέας: Γιαννίκη, Βασιλική
Τίτλος: Η συμπεριφορά των καταναλωτών και η επίδραση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην καταναλωτική συμπεριφορά και στην επιχειρηματικότητα τριών χωρών της Ευρωπαϊκής ένωσης, της Ελλάδας, της Κύπρου και της Γερμανίας.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2023
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης & Πολιτισμού
Επόπτης Καθηγητής: Μπιτζένης, Αριστείδης
Περίληψη: Στις μέρες μας είναι γεγονός ότι η πλειοψηφία των πολιτών σπαταλά ένα σημαντικό μέρος της καθημερινότητας του στην αγορά, την πώληση και την κατανάλωση προϊόντων. Στην καθημερινότητα του ο κάθε άνθρωπος καλείται να αναλάβει διαφορετικούς ρόλους, βέβαια σε τελική ανάλυση καταλήγει να αποτελεί και εκείνος όπως και οι υπόλοιποι έναν απλό καταναλωτή, ο οποίος καταναλώνει προϊόντα και υπηρεσίες μέσω των διαφόρων ρόλων και δραστηριοτήτων της ζωής του. Βέβαια, αυτό το οποίο διαφοροποιεί κάθε φορά τις περιστάσεις έγκειται στο ότι κάθε άτομο παίρνει αποφάσεις και κάνει επιλογές για τα προϊόντα που θα καταναλώσει λαμβάνοντας υπόψη τις δικές του ανάγκες και επιθυμίες που θέλει να ικανοποιήσει. Σύμφωνα και με τον Statt (1997) η κατανάλωση είναι μια πράξη που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας κάθε ατόμου. Δεδομένου λοιπόν ότι η κατανάλωση είναι πλέον ένα διεθνές και πολύ σύνηθες φαινόμενο, οδηγεί τους εκάστοτε ερευνητές αλλά και τις επιχειρήσεις στον πειρασμό να αντιμετωπίσουν όλη την ανθρώπινη δραστηριότητα από την πλευρά της κατανάλωσης. Για αυτό το λόγο λοιπόν, πλέον κρίνεται απαραίτητο και από την πλευρά των ερευνητών και από την πλευρά των επιχειρήσεων να δώσουν μεγάλη έμφαση τόσο στην εξέταση της αλληλεπίδρασης μεταξύ των ανθρώπων όσο και στον τρόπο με τον οποίο ο εκάστοτε καταναλωτής ασκεί επιρροή στις αγοραστικές αποφάσεις των υπολοίπων, καθώς μόνο έτσι θα αντιληφθούν πλήρως τον τρόπο βάση του οποίου λειτουργεί ο κάθε καταναλωτής. Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται και ραγδαία αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου καθώς πλέον, το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί τον πιο εύκολο και γρήγορο τρόπο εκτέλεσης των αγορών, λαμβάνοντας ειδικά υπόψη τον περιορισμένο χρόνο που διαθέτουν οι καταναλωτές στην σημερινή πολυσχιδής και πολυάσχολη ζωή τους. Ο τρόπος με τον οποίο πραγματοποιούν οι καταναλωτές τις αγορές τους έχει αλλάξει ριζικά τα τελευταία δέκα περίπου χρόνια. Οι ηλεκτρονικές αγορές πλέον είναι ευκολότερες λόγω και της ανάπτυξης της τεχνολογίας οδηγώντας τους καταναλωτές περισσότερο προς αυτή την κατεύθυνση, χωρίς ωστόσο να εγκαταλείπουν τελείως τις αγορές σε φυσικά καταστήματα. Στην σημερινή εποχή, λόγω της έλλειψης χρόνου οι διαδικτυακές αγορές «κερδίζουν» συνεχώς έδαφος, καθώς εξοικονομούν πολύτιμο χρόνο στους σύγχρονους ανθρώπους, οι οποίοι είτε δεν μπορούν είτε δεν θέλουν να σπαταλήσουν τον χρόνο τους στα ψώνια. Έτσι κρίνεται απαραίτητη η διερεύνηση του θέματος κατά πόσο το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει επηρεάσει την καταναλωτική συμπεριφορά, οδηγώντας έτσι και τις εκάστοτε επιχειρήσεις στην περαιτέρω ανάπτυξη ή μη του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Λέξεις Κλειδιά: Επιχειρηματικότητα
Καταναλωτής
Αγοραστική Συμπεριφορά
Κίνητρα
Αγοραστικοί Ρόλοι
Ψυχολογία
Ηλεκτρονικό εμπόριο
Μάρκετινγκ
Έρευνα
Ανάλυση στοιχείων
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
GiannikiVasilikiMsc2023.pdf5.11 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.