Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30169
Συγγραφέας: Αβραμίδου, Αναστασία
Τίτλος: Οι απόψεις και ο ρόλος των στελεχών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη συμπεριληπτική εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: η περίπτωση της περιφερειακής ενότητας Κοζάνης
Ημερομηνία Έκδοσης: 2024
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Επόπτης Καθηγητής: Μαλέτσκος, Αθανάσιος
Περίληψη: Η παρούσα εργασία εξέτασε τις απόψεις και τον ρόλο των στελεχών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τη συμπεριληπτική εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην Περιφερειακή Ενότητα της Κοζάνης. Η έρευνα που διεξήχθη ήταν ποιοτική και πραγματοποιήθηκε με τη λήψη συνεντεύξεων από 20 εκπαιδευτικά στελέχη της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα εκπαιδευτικά στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα αποτελούνταν από διευθυντές δημοτικών σχολείων, μια υποδιευθύντρια, μια Σύμβουλο Γενικής Εκπαίδευσης, την Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και την Προϊστάμενη Εκπαιδευτικών Θεμάτων. Οι στόχοι της έρευνας ήταν η διερεύνηση των απόψεων των στελεχών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση, η ανάδειξη του ρόλου των στελεχών στη συμπεριληπτική εκπαίδευση καθώς και ο εντοπισμός και η καταγραφή των πρακτικών και των προτάσεων σχετικά με τη συμπερίληψη των μαθητών με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας φάνηκε ότι στην πλειοψηφία τους τα εκπαιδευτικά στελέχη διατηρούν θετική στάση σχετικά με τη συμπεριληπτική εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρίες και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και συμφώνησαν με τους στόχους και την φιλοσοφία της. Αναγνώρισαν τα οφέλη της συνεκπαίδευσης, τα οποία αφορούν τόσο τους μαθητές με αναπηρία όσο και τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας. Ωστόσο, οι συμμετέχοντες αναφέρθηκαν και σε πολλά εμπόδια, με κυριότερα τις ελλείψεις από την Πολιτεία, την ελλιπής κατάρτιση των στελεχών και των εκπαιδευτικών καθώς και την ύπαρξη στερεοτυπικών αντιλήψεων και προκαταλήψεων που παρεμποδίζουν την αποτελεσματική εφαρμογή της συνεκπαίδευσης αυτών των μαθητών. Ακόμη, αναδείχθηκε ο καίριος και πρωταρχικός ρόλος που έχουν τα εκπαιδευτικά στελέχη στην εφαρμογή της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και καταγράφηκαν συμπεριληπτικές πρακτικές που εφαρμόζει η Πολιτεία και τα στελέχη για τους μαθητές με αναπηρία. Τέλος, τα στελέχη πρότειναν κάποιες νέες και καινοτόμες πρακτικές, οι οποίες, αν εφαρμοστούν, θα βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης για τους μαθητές με αναπηρίες και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Λέξεις Κλειδιά: Συνεκπαίδευση
Ρόλος στελεχών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.
Δικαιώματα: CC0 1.0 Παγκόσμια
Εμφανίζεται στις Συλλογές:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
AvramidouAnastasiaMsc2024.pdf2.02 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons