Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29555
Συγγραφέας: Χαριτούδης, Σταμάτιος Ραφαήλ
Τίτλος: Η διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την πρόκληση και την αντιμετώπιση φαινομένων επιθετικότητας στο σχολικό πλαίσιο
Ημερομηνία Έκδοσης: 2023
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Επόπτης Καθηγητής: Αναστασίου, Αδάμος
Περίληψη: Ο σχολικός εκφοβισμός και η επιθετικότητα εντός του σχολικού πλαισίου αποτελούν φαινόμενα που μέχρι και σήμερα ταλανίζουν το ελληνικό σχολείο και την κοινωνία με σημαντικές μακροχρόνιες συνέπειες για τους μαθητές. Συνεπώς, είναι φανερό ότι αποτελεί ένα φαινόμενο σημαντικό προς διερεύνηση. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η μελέτη των απόψεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και πιο συγκεκριμένα όσων εργάζονται σε δημοτικό σχετικά με την αντιμετώπιση του φαινομένου της σχολικής επιθετικότητας. Στην έρευνα συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα (Ν=200). Για την απάντηση των ερευνητικών ερωτημάτων χρησιμοποιήθηκε ένα ήδη έτοιμο ερωτηματολόγιο από την έρευνα της Παπαδοπούλου (2018). Επίσης, αξιοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο από την έρευνα του Amuda-Kannike (2018). Από τα ευρήματα της έρευνας ξεχώρισε το ότι εκπαιδευτικοί επαινούν τη σωστή συμπεριφορά και δείχνουν με τον τρόπο τους στους άλλους μαθητές τα παιδιά που έχουν σωστή συμπεριφορά. Ακόμα, διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί συζητούν σε μεγάλο βαθμό με τα παιδιά για τις προβληματικές και επιθετικές συμπεριφορές. Συν τοις άλλοις, οι εκπαιδευτικοί αναφέρουν ότι προσπαθούν να εφαρμόσουν ένα αυθεντικό στυλ διαχείρισης και να μην τιμωρούν τους μαθητές. Παράλληλα, βρέθηκε πως όταν οι εκπαιδευτικοί συζητούσαν με τους μαθητές αξιοποιούσαν ένα αυθεντικό στιλ διαχείρισης της τάξης. Επιπροσθέτως, παρατηρήθηκε πως το φύλο και η ηλικία επηρεάζουν τις πρακτικές των εκπαιδευτικών ως προς τη διαχείριση των περιστατικών επιθετικής συμπεριφοράς. Τα αποτελέσματα της έρευνας μπορούν να λειτουργήσουν αναστοχαστικά για την κατάρτιση προγραμμάτων πρόληψης και αντιμετώπισης τέτοιων φαινομένων.
Λέξεις Κλειδιά: Εκφοβισμός
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Δικαιώματα: CC0 1.0 Παγκόσμια
Εμφανίζεται στις Συλλογές:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
CharitoudisStamatiosRafailMsc2023.pdf1.75 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons