Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29474
Title: Η διαμόρφωση της μουσικής ταυτότητας των εφήβων: έρευνα ερωτηματολογίου στο μουσικό σχολείο Βέροιας
Other Titles: Adolescent musical identity formation: a questionnaire survey at the music school of Veria
Authors: Παρλαμπά, Άρτεμις-Μαρία
Keywords: Εφηβεία
Μουσικές προτιμήσεις
Issue Date: 2023
Publisher: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Abstract: Εδώ και δεκαετίες η έννοια της «μουσικής ταυτότητας» έχει προκαλέσει μεγάλο ενδιαφέρον ως ερευνητικό πεδίο στη μουσική ψυχολογία. Η μουσική ταυτότητα παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της συνολικής ταυτότητας του ατόμου και στην κοινωνικοποίησή του και τις σχέσεις του. Η παρούσα έρευνα εξετάζει, τόσο μέσα από βιβλιογραφική ανασκόπηση όσο και εμπειρικά, τους τρόπους με τους οποίους αναπτύσσεται και διαμορφώνεται η μουσική ταυτότητα κατά τη διάρκεια της εφηβείας και πώς αυτή επηρεάζει τη δόμηση της ταυτότητας εν γένει. Η εμπειρική έρευνα πραγματοποιήθηκε στο Μουσικό Σχολείο Βέροιας με τη χρήση ερωτηματολογίου, και με τη συμμετοχή συνολικά 35 μαθητών Λυκείου. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι μουσική ταυτότητα διαμορφώνεται πολυπαραγοντικά: η οικογένεια, το σχολείο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ηλεκτρονικές πλατφ όρμες όπως το Youtube και το Spotify, αλλά και οι συνομήλικοι επηρεάζουν τις μουσικές προτιμήσεις των εφήβων και κατά συνέπεια την ταυτότητά τους. Επίσης, η μουσική φάνηκε ότι επηρεάζει την προσωπική και συλλογική ταυτότητα, τα συναισθήματα και τις κοινωνικές τους σχέσεις.
Description: Πτυχιακή εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της πτυχιακής μόνο σε ηλεκτρονική μορφή.
URI: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29474
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (Π)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ParlampaArtemisMariaMsc2023.pdf1.79 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons