Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29474
Title: | Η διαμόρφωση της μουσικής ταυτότητας των εφήβων: έρευνα ερωτηματολογίου στο μουσικό σχολείο Βέροιας |
Other Titles: | Adolescent musical identity formation: a questionnaire survey at the music school of Veria |
Authors: | Παρλαμπά, Άρτεμις-Μαρία |
Keywords: | Εφηβεία Μουσικές προτιμήσεις |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας |
Abstract: | Εδώ και δεκαετίες η έννοια της «μουσικής ταυτότητας» έχει προκαλέσει μεγάλο ενδιαφέρον ως ερευνητικό πεδίο στη μουσική ψυχολογία. Η μουσική ταυτότητα παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της συνολικής ταυτότητας του ατόμου και στην κοινωνικοποίησή του και τις σχέσεις του. Η παρούσα έρευνα εξετάζει, τόσο μέσα από βιβλιογραφική ανασκόπηση όσο και εμπειρικά, τους τρόπους με τους οποίους αναπτύσσεται και διαμορφώνεται η μουσική ταυτότητα κατά τη διάρκεια της εφηβείας και πώς αυτή επηρεάζει τη δόμηση της ταυτότητας εν γένει. Η εμπειρική έρευνα πραγματοποιήθηκε στο Μουσικό Σχολείο Βέροιας με τη χρήση ερωτηματολογίου, και με τη συμμετοχή συνολικά 35 μαθητών Λυκείου. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι μουσική ταυτότητα διαμορφώνεται πολυπαραγοντικά: η οικογένεια, το σχολείο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ηλεκτρονικές πλατφ όρμες όπως το Youtube και το Spotify, αλλά και οι συνομήλικοι επηρεάζουν τις μουσικές προτιμήσεις των εφήβων και κατά συνέπεια την ταυτότητά τους. Επίσης, η μουσική φάνηκε ότι επηρεάζει την προσωπική και συλλογική ταυτότητα, τα συναισθήματα και τις κοινωνικές τους σχέσεις. |
Description: | Πτυχιακή εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023. Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της πτυχιακής μόνο σε ηλεκτρονική μορφή. |
URI: | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29474 |
Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές |
Appears in Collections: | Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (Π) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ParlampaArtemisMariaMsc2023.pdf | 1.79 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License