Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29426
Συγγραφέας: Αντωνοπούλου, Βασιλική Αριάδνη
Τίτλος: Μουσικοθεραπεία σε δίγλωσσα παιδιά, μετανάστες, που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού. Μελέτη δύο περιπτώσεων.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2023
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσική και Κοινωνία
Επόπτης Καθηγητής: Ψαλτοπούλου, Θεοδώρα
Στάμου, Λελούδα
Περίληψη: Η παρούσα εργασία διευρευνά τα πιθανά οφέλη και τις επιδράσεις που έχει η προσέγγιση της μουσικοθεραπείας, σε δίγλωσσους μαθητές, πρόσφυγες και μετανάστες, με αυτισμό. Η έρευνα στηρίχτηκε στην ποιοτική έρευνα φαινομενολογικής προσέγγισης, με τη μεθόδου μελέτης και ανάλυσης δυο περιπτώσεων και αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος, πραγματοποιείται η βιβλιογραφική ανασκόπηση και αναλύονται βασικές έννοιες σχετικές με τα προσφυγικά και μεταναστευτικά ζητήματα, καθώς επίσης και με τα ζητήματα διγλωσσίας και διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Το δεύτερο μέρος, αποτελείται από τις μελέτες των δυο περιπτώσεων. Τα δυο παιδιά που συμμετείχαν σε συνεδρίες μουσικοθεραπείας, ήταν πρόσφυγες και μετανάστες, βρισκόταν στο φάσμα του αυτισμού, πληρούσαν τα κριτήρια για να χαρακτηρίζονται ως δίγλωσσα και διέμεναν στην Ελλάδα με τις οικογένειές τους. Τα ευρήματα της έρευνας υπογραμμίζουν τα οφέλη της μουσικοθεραπείας στο συγκεκριμένο πληθυσμό. Η πρώτη μελέτη περίπτωσης έδειξε τη θετική επίδραση στην κοινωνική δέσμευση και τη συναισθηματική ρύθμιση, παρατηρήθηκε βελτίωση στην αλληλεπίδρασης του παιδιού με τους συνομηλίκους και μεγαλύτερη συναισθηματική επίγνωση και περιορισμός του άγχους. Η δεύτερη μελέτη περίπτωσης απέδειξε επίσης, πως η μουσικοθεραπεία διευκόλυνε την εκφραστικότητα του πελάτη. Οι θεραπευτικές συνεδρίες δημιούργησαν ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον, που ενθάρρυνε τη λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία, οδηγώντας σε σημαντική πρόοδο αυτοέκφρασης του πελάτη. Η μουσικοθεραπεία μπορεί να χρησιμεύσει ως πολύτιμο εργαλείο στη διεπιστημονική προσέγγιση της παρέμβασης, αντιμετωπίζοντας τις μοναδικές ανάγκες του συγκεκριμένου πληθυσμού. Με την ενσωμάτωση της πολιτισμικής ευαισθησίας και του γλωσσικού προβληματισμού στη θεραπευτική διαδικασία, οι μουσικοθεραπευτές μπορούν να δημιουργήσουν ένα υποστηρικτικό περιβάλλον που θα προωθεί θετικά αποτελέσματα.
Λέξεις Κλειδιά: Πολλαπλή Μελέτη Περίπτωσης
Πρόσφυγας
Διγλωσσία
Αυτισμός
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Μουσική και Κοινωνία (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
AntonopoulouVasilikiAriadniMsc2023.pdf1.8 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons