Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29426
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΨαλτοπούλου, Θεοδώραel
dc.contributor.advisorΣτάμου, Λελούδαel
dc.contributor.authorΑντωνοπούλου, Βασιλική Αριάδνηel
dc.date.accessioned2023-10-03T05:12:47Z-
dc.date.available2023-10-03T05:12:47Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29426-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία διευρευνά τα πιθανά οφέλη και τις επιδράσεις που έχει η προσέγγιση της μουσικοθεραπείας, σε δίγλωσσους μαθητές, πρόσφυγες και μετανάστες, με αυτισμό. Η έρευνα στηρίχτηκε στην ποιοτική έρευνα φαινομενολογικής προσέγγισης, με τη μεθόδου μελέτης και ανάλυσης δυο περιπτώσεων και αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος, πραγματοποιείται η βιβλιογραφική ανασκόπηση και αναλύονται βασικές έννοιες σχετικές με τα προσφυγικά και μεταναστευτικά ζητήματα, καθώς επίσης και με τα ζητήματα διγλωσσίας και διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Το δεύτερο μέρος, αποτελείται από τις μελέτες των δυο περιπτώσεων. Τα δυο παιδιά που συμμετείχαν σε συνεδρίες μουσικοθεραπείας, ήταν πρόσφυγες και μετανάστες, βρισκόταν στο φάσμα του αυτισμού, πληρούσαν τα κριτήρια για να χαρακτηρίζονται ως δίγλωσσα και διέμεναν στην Ελλάδα με τις οικογένειές τους. Τα ευρήματα της έρευνας υπογραμμίζουν τα οφέλη της μουσικοθεραπείας στο συγκεκριμένο πληθυσμό. Η πρώτη μελέτη περίπτωσης έδειξε τη θετική επίδραση στην κοινωνική δέσμευση και τη συναισθηματική ρύθμιση, παρατηρήθηκε βελτίωση στην αλληλεπίδρασης του παιδιού με τους συνομηλίκους και μεγαλύτερη συναισθηματική επίγνωση και περιορισμός του άγχους. Η δεύτερη μελέτη περίπτωσης απέδειξε επίσης, πως η μουσικοθεραπεία διευκόλυνε την εκφραστικότητα του πελάτη. Οι θεραπευτικές συνεδρίες δημιούργησαν ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον, που ενθάρρυνε τη λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία, οδηγώντας σε σημαντική πρόοδο αυτοέκφρασης του πελάτη. Η μουσικοθεραπεία μπορεί να χρησιμεύσει ως πολύτιμο εργαλείο στη διεπιστημονική προσέγγιση της παρέμβασης, αντιμετωπίζοντας τις μοναδικές ανάγκες του συγκεκριμένου πληθυσμού. Με την ενσωμάτωση της πολιτισμικής ευαισθησίας και του γλωσσικού προβληματισμού στη θεραπευτική διαδικασία, οι μουσικοθεραπευτές μπορούν να δημιουργήσουν ένα υποστηρικτικό περιβάλλον που θα προωθεί θετικά αποτελέσματα.el
dc.format.extent71el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΠολλαπλή Μελέτη Περίπτωσηςel
dc.subjectΠρόσφυγαςel
dc.subjectΔιγλωσσίαel
dc.subjectΑυτισμόςel
dc.titleΜουσικοθεραπεία σε δίγλωσσα παιδιά, μετανάστες, που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού. Μελέτη δύο περιπτώσεων.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσική και Κοινωνίαel
Appears in Collections:ΠΜΣ Μουσική και Κοινωνία (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AntonopoulouVasilikiAriadniMsc2023.pdf1.8 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons