Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29024
Συγγραφέας: Τσιμπούρα, Μαρία
Τίτλος: Εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας στην ειδική εκπαίδευση
Ημερομηνία Έκδοσης: 2023
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Πληροφοριακά Συστήματα
Επόπτης Καθηγητής: Οικονομίδης, Αναστάσιος
Περίληψη: Η Επαυξημένη Πραγματικότητα (ΕΠ) είναι μια σχετικά πρόσφατη αλλά ταχέως αναδυόμενη τεχνολογία η οποία συνδυάζει τον πραγματικό και τον εικονικό κόσμο, επιτρέποντας την ζωντανή προβολή του φυσικού περιβάλλοντος το οποίο επαυξάνεται μέσω της χρήσης ψηφιακών πληροφοριών (όπως κείμενο, ήχος, εικόνες, βίντεο, τρισδιάστατα αντικείμενα). Η χρήση της ΕΠ πραγματικότητας έχει δοκιμαστεί με επιτυχία στον τομέα της εκπαίδευσης και κυρίως στις φυσικές επιστήμες, καθώς παρέχει τη δυνατότητα απεικόνισης (μέσω προσομοίωσης) μη παρατηρήσιμων φαινόμενων. Πρόσφατες μελέτες επιβεβαιώνουν πως η χρήση της ΕΠ στην ειδική εκπαίδευση ενισχύει τη μαθησιακή εμπειρία προσφέροντας ένα άμεσο και διασκεδαστικό περιβάλλον εκμάθησης. Οι εφαρμογές της ΕΠ για παιδιά με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) έχουν ως στόχο κυρίως την ανάπτυξη νοητικών δεξιοτήτων, συναισθηματικής αντίληψης και κοινωνικών δεξιοτήτων. Ωστόσο, η μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας αποδεικνύει ότι υφίσταται έλλειμα από εφαρμογές ΕΠ για την υποβοήθηση των θεραπειών λόγου σε παιδιά με ΔΑΦ ή σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης που παρουσιάζουν προβλήματα στην εκφορά του προφορικού λόγου. Με σκοπό να καλυφθεί αυτό το κενό, στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας σχεδιάστηκε, σε συνεργασία με επαγγελματία λογοθεραπευτή μια πρωτότυπη εφαρμογή ΕΠ και τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά σενάρια που υποστηρίζουν και τα έξι στάδια του Συστήματος Επικοινωνίας Μέσω Ανταλλαγής Εικόνων PECS (Picture Exchange Communication System). Η εφαρμογή υλοποιήθηκε στην πλατφόρμα ανάπτυξης παιχνιδιών Unity για κινητές συσκευές Android, με χρήση της βιβλιοθήκης Vuforia. Κατά την αρχική δοκιμαστική λειτουργία της εφαρμογής στο κέντρο λογοθεραπείας διαπιστώθηκε η θετική αποδοχή της εφαρμογής από τον εκπαιδευτή, ενώ οι εκπαιδευτικοί στόχοι που τέθηκαν, επιτεύχθηκαν στον μεγαλύτερο βαθμό.
Λέξεις Κλειδιά: Επαυξημένη Πραγματικότητα
Ειδική Εκπαίδευση
Λογοθεραπεία
Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος
Σύστημα Επικοινωνίας Μέσω Ανταλλαγής Εικόνων
Unity
Vuforia
Παιχνίδια Σοβαρού Σκοπού
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Πληροφοριακά Συστήματα (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TsimpouraMariaMsc2023.pdf2.81 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons