Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29024
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΟικονομίδης, Αναστάσιοςel
dc.contributor.authorΤσιμπούρα, Μαρίαel
dc.date.accessioned2023-06-06T07:40:30Z-
dc.date.available2023-06-06T07:40:30Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29024-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΗ Επαυξημένη Πραγματικότητα (ΕΠ) είναι μια σχετικά πρόσφατη αλλά ταχέως αναδυόμενη τεχνολογία η οποία συνδυάζει τον πραγματικό και τον εικονικό κόσμο, επιτρέποντας την ζωντανή προβολή του φυσικού περιβάλλοντος το οποίο επαυξάνεται μέσω της χρήσης ψηφιακών πληροφοριών (όπως κείμενο, ήχος, εικόνες, βίντεο, τρισδιάστατα αντικείμενα). Η χρήση της ΕΠ πραγματικότητας έχει δοκιμαστεί με επιτυχία στον τομέα της εκπαίδευσης και κυρίως στις φυσικές επιστήμες, καθώς παρέχει τη δυνατότητα απεικόνισης (μέσω προσομοίωσης) μη παρατηρήσιμων φαινόμενων. Πρόσφατες μελέτες επιβεβαιώνουν πως η χρήση της ΕΠ στην ειδική εκπαίδευση ενισχύει τη μαθησιακή εμπειρία προσφέροντας ένα άμεσο και διασκεδαστικό περιβάλλον εκμάθησης. Οι εφαρμογές της ΕΠ για παιδιά με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) έχουν ως στόχο κυρίως την ανάπτυξη νοητικών δεξιοτήτων, συναισθηματικής αντίληψης και κοινωνικών δεξιοτήτων. Ωστόσο, η μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας αποδεικνύει ότι υφίσταται έλλειμα από εφαρμογές ΕΠ για την υποβοήθηση των θεραπειών λόγου σε παιδιά με ΔΑΦ ή σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης που παρουσιάζουν προβλήματα στην εκφορά του προφορικού λόγου. Με σκοπό να καλυφθεί αυτό το κενό, στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας σχεδιάστηκε, σε συνεργασία με επαγγελματία λογοθεραπευτή μια πρωτότυπη εφαρμογή ΕΠ και τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά σενάρια που υποστηρίζουν και τα έξι στάδια του Συστήματος Επικοινωνίας Μέσω Ανταλλαγής Εικόνων PECS (Picture Exchange Communication System). Η εφαρμογή υλοποιήθηκε στην πλατφόρμα ανάπτυξης παιχνιδιών Unity για κινητές συσκευές Android, με χρήση της βιβλιοθήκης Vuforia. Κατά την αρχική δοκιμαστική λειτουργία της εφαρμογής στο κέντρο λογοθεραπείας διαπιστώθηκε η θετική αποδοχή της εφαρμογής από τον εκπαιδευτή, ενώ οι εκπαιδευτικοί στόχοι που τέθηκαν, επιτεύχθηκαν στον μεγαλύτερο βαθμό.el
dc.format.extent68el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΕπαυξημένη Πραγματικότηταel
dc.subjectΕιδική Εκπαίδευσηel
dc.subjectΛογοθεραπείαel
dc.subjectΔιαταραχές Αυτιστικού Φάσματοςel
dc.subjectΣύστημα Επικοινωνίας Μέσω Ανταλλαγής Εικόνωνel
dc.subjectUnityen
dc.subjectVuforiaen
dc.subjectΠαιχνίδια Σοβαρού Σκοπούel
dc.titleΕφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας στην ειδική εκπαίδευσηel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Πληροφοριακά Συστήματαel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Πληροφοριακά Συστήματα (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsimpouraMariaMsc2023.pdf2.81 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons