Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28618
Συγγραφέας: Διγγελίδου, Κυριακή
Τίτλος: Επιχειρηματικά μοντέλα στην εποχή της ψηφιακής επιχειρηματικότητας
Ημερομηνία Έκδοσης: 2023
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Επόπτης Καθηγητής: Στειακάκης, Εμμανουήλ
Περίληψη: Σε αυτή την εργασία, πραγματοποίησα ανάλυση των επιχειρηματικών μοντέλων και της αποτελεσματικότητας του τρόπου με τον οποίο μια εταιρεία που χρησιμοποιεί ένα συγκεκριμένο επιχειρηματικό μοντέλο, δημιουργεί έσοδα και προσφέρει αξία στους πελάτες της. Ο στόχος μου είναι να αναδείξω πως τα επιχειρηματικά μοντέλα της ψηφιακής οικονομίας, αλλάζουν τις παραδοσιακές έννοιες της οικονομικής ανάπτυξης. Στο πρώτο κεφάλαιο, περιγράφω τι είναι ένα επιχειρηματικό μοντέλο και πως μπορεί να μετατραπεί σε καινοτόμο και να βελτιώσει την απόδοση της εταιρείας, με αποτέλεσμα να αυξηθούν τα έσοδα, να βελτιωθεί η αξία των προϊόντων, των υπηρεσιών, καθώς και η παράδοση αυτών στους πελάτες. Σημαντικό ρόλο σε αυτό, κατέχει η τεχνητή νοημοσύνη μέσω της οποίας ψηφιοποιούνται και αυτοματοποιούνται οι διάφορες διαδικασίες των επιχειρηματικών μοντέλων. Στη συνέχεια περιγράφω τι είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο, πως λειτουργεί και σε ποιες κατηγορίες χωρίζεται, ανάλογα από το ποιον διενεργείται και σε ποιους απευθύνεται. Έπειτα, αναλύω πως εισάγεται η έννοια της αποκεντρωμένης οικονομίας, μέσω της τεχνολογίας blockchain, αυξάνοντας την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη μεταξύ των εμπλεκομένων μερών. Στο δεύτερο κεφάλαιο, διαχωρίζω τα επιχειρηματικά μοντέλα στις εξής κατηγορίες: επιχειρηματικά μοντέλα Blockchain, συνδρομής, πλατφόρμας, Peer-to Peer και ηλεκτρονικού λιανικού εμπορίου. Ακολούθως, αναλύω επιχειρηματικά μοντέλα που εντάσσονται σε αυτές τις κατηγορίες, ως προς την τεχνολογία που χρησιμοποιούν και την ανάπτυξη τους στο πέρασμα των χρόνων. Στο τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο, προχώρησα σε σύγκριση των επιχειρηματικών μοντέλων για να καταλήξω στις ομοιότητες και τις διαφορές των επιχειρηματικών μοντέλων, καθώς και την αποτελεσματικότητα αυτών. Κατέληξα στο γεγονός ότι, , η απόδοση του επιχειρηματικού μοντέλου C2B είναι υψηλότερη από αυτή του B2C, στα επιχειρηματικά μοντέλα B2C και B2B η βασική διαφορά τους είναι η φύση των αναγκών που προσπαθούν να καλύψουν, ενώ όσο το μέγεθος μιας επιχείρησης C2C μεγαλώνει, η επιχείρηση μπορεί να εξελιχθεί σε B2C.
Λέξεις Κλειδιά: Ειχειρηματικό μοντέλο
Καινοτομία
B2C
B2B
C2B
C2C
Subscription-based models
Blockchain
P2P
e-commerce retail
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
DiggelidouKyriakiMsc2023.pdf1.24 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.