Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28618
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣτειακάκης, Εμμανουήλel
dc.contributor.authorΔιγγελίδου, Κυριακήel
dc.date.accessioned2023-03-07T13:54:53Z-
dc.date.available2023-03-07T13:54:53Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28618-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΣε αυτή την εργασία, πραγματοποίησα ανάλυση των επιχειρηματικών μοντέλων και της αποτελεσματικότητας του τρόπου με τον οποίο μια εταιρεία που χρησιμοποιεί ένα συγκεκριμένο επιχειρηματικό μοντέλο, δημιουργεί έσοδα και προσφέρει αξία στους πελάτες της. Ο στόχος μου είναι να αναδείξω πως τα επιχειρηματικά μοντέλα της ψηφιακής οικονομίας, αλλάζουν τις παραδοσιακές έννοιες της οικονομικής ανάπτυξης. Στο πρώτο κεφάλαιο, περιγράφω τι είναι ένα επιχειρηματικό μοντέλο και πως μπορεί να μετατραπεί σε καινοτόμο και να βελτιώσει την απόδοση της εταιρείας, με αποτέλεσμα να αυξηθούν τα έσοδα, να βελτιωθεί η αξία των προϊόντων, των υπηρεσιών, καθώς και η παράδοση αυτών στους πελάτες. Σημαντικό ρόλο σε αυτό, κατέχει η τεχνητή νοημοσύνη μέσω της οποίας ψηφιοποιούνται και αυτοματοποιούνται οι διάφορες διαδικασίες των επιχειρηματικών μοντέλων. Στη συνέχεια περιγράφω τι είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο, πως λειτουργεί και σε ποιες κατηγορίες χωρίζεται, ανάλογα από το ποιον διενεργείται και σε ποιους απευθύνεται. Έπειτα, αναλύω πως εισάγεται η έννοια της αποκεντρωμένης οικονομίας, μέσω της τεχνολογίας blockchain, αυξάνοντας την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη μεταξύ των εμπλεκομένων μερών. Στο δεύτερο κεφάλαιο, διαχωρίζω τα επιχειρηματικά μοντέλα στις εξής κατηγορίες: επιχειρηματικά μοντέλα Blockchain, συνδρομής, πλατφόρμας, Peer-to Peer και ηλεκτρονικού λιανικού εμπορίου. Ακολούθως, αναλύω επιχειρηματικά μοντέλα που εντάσσονται σε αυτές τις κατηγορίες, ως προς την τεχνολογία που χρησιμοποιούν και την ανάπτυξη τους στο πέρασμα των χρόνων. Στο τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο, προχώρησα σε σύγκριση των επιχειρηματικών μοντέλων για να καταλήξω στις ομοιότητες και τις διαφορές των επιχειρηματικών μοντέλων, καθώς και την αποτελεσματικότητα αυτών. Κατέληξα στο γεγονός ότι, , η απόδοση του επιχειρηματικού μοντέλου C2B είναι υψηλότερη από αυτή του B2C, στα επιχειρηματικά μοντέλα B2C και B2B η βασική διαφορά τους είναι η φύση των αναγκών που προσπαθούν να καλύψουν, ενώ όσο το μέγεθος μιας επιχείρησης C2C μεγαλώνει, η επιχείρηση μπορεί να εξελιχθεί σε B2C.el
dc.format.extent114el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΕιχειρηματικό μοντέλοel
dc.subjectΚαινοτομίαel
dc.subjectB2Cen
dc.subjectB2Ben
dc.subjectC2Ben
dc.subjectC2Cen
dc.subjectSubscription-based modelsen
dc.subjectBlockchainen
dc.subjectP2Pen
dc.subjecte-commerce retailen
dc.titleΕπιχειρηματικά μοντέλα στην εποχή της ψηφιακής επιχειρηματικότηταςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορικήel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DiggelidouKyriakiMsc2023.pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.