Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28511
Συγγραφέας: Μουρτζίλα, Ειρήνη
Τίτλος: Έρευνα σχετικά με το βαθμό αξιοποίησης καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων και εργαλείων ΤΠΕ στη διδασκαλία
Ημερομηνία Έκδοσης: 2023
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Ζαφειρόπουλος, Κωνσταντίνος
Περίληψη: Στόχος της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε ζητήματα που αφορούν την αξιοποίηση των καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων, καθώς και των εργαλείων ΤΠΕ στη διδασκαλία τους. Συγκεκριμένα, η διερεύνηση αυτή γίνεται, αναφορικά με την υποχρεωτικότητα της χρήσης των ΤΠΕ, την ενοποιημένη θεωρία αποδοχής και χρήσης της τεχνολογίας και τέλος, την βοήθεια που προσφέρει η χρήση τους στη διαδικασία της μάθησης και στο έργο του εκπαιδευτικού. Στην παρούσα μελέτη παρουσιάζονται τα μοντέλα και οι θεωρίες αποδοχής πληροφορικών συστημάτων. Επιπλέον, προβάλλονται τα οφέλη αλλά και τα προβλήματα, που δημιουργούνται κατά τη χρήση των Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση, ενώ περιγράφεται και η πορεία τους μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα, στην Ελλάδα. Η έρευνα που παρουσιάζεται στη συνέχεια, υλοποιήθηκε χρησιμοποιώντας το Μοντέλο Αποδοχής και Υιοθέτησης Τεχνολογίας (ΤΑΜ) στη δημιουργία και ανάλυση των ερωτηματολογίων. Η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων που συλλέχθηκαν από τα ερωτηματολόγια έγινε με το στατιστικό πρόγραμμα Jamovi. Η μελέτη ακολουθεί την ποσοτική προσέγγιση με χρήση ερωτηματολογίου και καταγράφονται οι απόψεις και οι στάσεις 115 εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων στο διδακτικό τους έργο. Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσίασαν την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών να δείχνουν αμέριστο ενδιαφέρον για την ένταξη των Τ.Π.Ε στο μάθημά τους. Ταυτόχρονα, την μελέτη αυτή υποστήριξαν παλαιότερες έρευνες στον τομέα της εκπαίδευσης, που χρησιμοποίησαν το TAM, για να αναπτύξουν τις μεταβλητές που επηρεάζουν την τάση για χρήση μιας τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνιών (ΤΠΕ).
Λέξεις Κλειδιά: Μοντέλο Αποδοχής – Υιοθέτησης Τεχνολογίας (TAM)
Πεποιθήσεις εκπαιδευτικών
Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.)
Αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
MourtzilaEiriniMsc2023.pdf1.33 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.