Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28071
Συγγραφέας: Τράγια, Έλενα
Τίτλος: Διερεύνηση της χρήσης του διαδικτύου και της επίδρασης του στις κοινωνικές δεξιότητες εφήβων με ΔΕΠ-Υ
Ημερομηνία Έκδοσης: 2022
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Γιαννούλη, Βασιλική
Περίληψη: Οι έφηβοι με ΔΕΠ-Υ χαρακτηρίζονται από δυσκολίες στα κοινωνικά πλαίσια λόγω της φύσης της ίδιας της διαταραχής. Τα χαρακτηριστικά της παρορμητικής συμπεριφοράς, της χαμηλής αυτοεκτίμησης και ο μειωμένος αυτοέλεγχος επηρεάζουν άμεσα την κοινωνική δραστηριότητα των εφήβων με ΔΕΠ-Υ. Από την άλλη το διαδίκτυο αποτελεί ένα ταχύτατα αναπτυσσόμενο μέσο όπου πέρα από τα οφέλη του, η υπερβολική χρήση του χαρακτηρίζεται ως παθολογική και δημιουργεί προβλήματα στον κοινωνικό, επαγγελματικό και ψυχολογικό τομέα. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνήσει τη χρήση του διαδικτύου από τους εφήβους με ΔΕΠ-Υ ως προς τις συχνότερες δραστηριότητες και το χρόνο σύνδεσης, καθώς και να εξετάσει την επιρροή του διαδικτύου στις κοινωνικές δεξιότητες αυτών των εφήβων. Πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση για την παράθεση και την ποιοτική ερμηνεία της βιβλιογραφίας των τελευταίων 10 ετών όπου συμμετείχαν συνολικά 12 έρευνες. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα οι πιο συχνές δραστηριότητες στο διαδίκτυο για τους εφήβους με ΔΕΠ-Υ είναι τα διαδικτυακά παιχνίδια, ακολουθούμενα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις εφαρμογές συνομιλιών. Η χρήση του διαδικτύου είναι καθημερινή και για πολλές ώρες και έχει στην πλειοψηφία αρνητικές επιδράσεις στις κοινωνικές δεξιότητες, οι οποίες συσχετίστηκαν με τον εθισμό στο διαδίκτυο και τις συμπεριφορές διαδικτυακού εκφοβισμού. Από την άλλη, μια ανερχόμενη χρήση του διαδικτύου με θετικές επιδράσεις στις κοινωνικές δεξιότητες των εφήβων με ΔΕΠ-Υ είναι η συμμετοχή σε προγράμματα συμβουλευτικής και στήριξης. Η χρήση του διαδικτύου έχει δυσμενέστερες επιπτώσεις στις κοινωνικές δεξιότητες των εφήβων με ΔΕΠ-Υ από ότι στους τυπικούς εφήβους, καθώς το διαδίκτυο μπορεί να επηρεάζει τις κοινωνικές δεξιότητες όλων των εφήβων με τον ίδιο τρόπο αλλά όχι στον ίδιο βαθμό.
Λέξεις Κλειδιά: Εθισμός στο διαδίκτυο
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TragiaElenaMsc2022.pdf611.89 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.