Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27927
Συγγραφέας: Σαλαμάνη, Δήμητρα
Τίτλος: Ο ρόλος της οικογένειας και του σχολείου στην μετάβαση των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) στην αγορά εργασίας.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2022
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Παπακωνσταντίνου, Δόξα
Περίληψη: Στην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνάται ο τρόπος επίδρασης του θεσμού της οικογένειας και του σχολείου κατά τη μετάβαση των ΑμεΑ στην αγορά εργασίας. Συγκεκριμένα μελετώνται ο ρόλος των γονικών προσδοκιών, του κοινωνικοοικονομικού υπόβαθρου καθώς και των σχέσεων της οικογένειας στην διαδικασία λήψης απόφασης των νέων με αναπηρία για την επαγγελματική τους αποκατάσταση. Παράλληλα, μελετάται ο ρόλος του σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών σχετικά με τη μετάβαση των μαθητών με αναπηρία στην αγορά εργασίας σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως και των εκπαιδευτικών πολιτικών μετάβασης. Τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής ανασκόπησης αναδεικνύουν την σημαντική επίδραση της οικογένειας για την επιτυχή ή ανεπιτυχή είσοδο των ΑμεΑ στην εργασιακή απασχόληση, όπως και τη θετική συμβολή του σχολικού πλαισίου ΔΕ (Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) και του διδακτικού προσωπικού στην προετοιμασία των ΑμεΑ για την επικείμενη είσοδο τους στον κόσμο της εργασίας. Επίσης, δίνονται πληροφορίες για τη σημασία της σύστασης ενός ΕΕΠ (Εξατομικευμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα) και της συμμετοχής τόσο των γονέων, όσο και των εκπαιδευτικών και των ίδιων των ΑμεΑ, με στόχο την ομαλή μετάβαση τους στον εργασιακό χώρο. Τέλος, παρουσιάζονται οι εκπαιδευτικές πολιτικές μετάβασης των νέων με αναπηρία στην αγορά εργασίας που εφαρμόζονται στη Σουηδία, Ισπανία, Ιταλία, Ελλάδα, ΗΠΑ και Αυστραλία.
Λέξεις Κλειδιά: Transition
Labor market
Employment
People with disabilities
Role of family
School-to work
Secondary education
School policies
Μετάβαση
Αγορά εργασίας
Εργασία
Άτομα με αναπηρία
Σχολείο
Ρόλος οικογένειας
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Εκπαιδευτικές πολιτικές
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Δικαιώματα: Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
SalamaniDimitraMsc2022.pdf1.68 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons