Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27910
Συγγραφέας: Καρακώστα, Άννα
Τίτλος: Αξιοποίηση του ρομπότ κοινωνικής αρωγής ΝΑΟ και της επαυξημένης πραγματικότητας για τη διδασκαλία των σημάτων κυκλοφοριακής αγωγής σε παιδιά νηπιαγωγείου
Ημερομηνία Έκδοσης: 2022
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Φαχαντίδης, Νικόλαος
Περίληψη: Η αλληλεπίδραση ανθρώπων με τα Ρομπότ Κοινωνικής Αρωγής (ΡΚΑ) είναι ένας κλάδος της ρομποτικής που αναπτύσσεται έντονα τα τελευταία χρόνια. Τα ΡΚΑ είναι ικανά να προβάλλουν κοινωνική συμπεριφορά αλληλεπιδρώντας με τον άνθρωπο και η εφαρμογή τους προσανατολίζεται στην επίτευξη προκαθορισμένων στόχων. Από την άλλη μεριά, η Επαυξημένη Πραγματικότητα (ΕΠ) είναι η τεχνολογία που προσφέρει τη δυνατότητα προβολής της πραγματικής εικόνας εμπλουτισμένη με ψηφιακά αντικείμενα σε πραγματικό χρόνο στην οθόνη κατάλληλων ηλεκτρονικών συσκευών. Η αξιοποίηση των δύο αυτών τεχνολογιών μελετάται συνεχώς τα τελευταία χρόνια και διευρύνεται σε ποικίλους τομείς όπως και την εκπαίδευση. Η παρούσα εργασία σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε με σκοπό να διερευνηθούν οι δυνατότητες αξιοποίησης του ΡΚΑ Ναο στην ικανοποίηση εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών νηπιαγωγείου. Πιο συγκεκριμένα, μελετήθηκε η χρήση του στη διδασκαλία σημάτων της Κυκλοφοριακής Αγωγής (ΚΑ), με ταυτόχρονη διεξαγωγή ενός εκπαιδευτικού παιχνιδιού μέσω μιας απλής εφαρμογής της ΕΠ σε συσκευή κινητού τηλεφώνου. Στόχος της έρευνας ήταν να διερευνηθεί η ικανότητα του ρομπότ να διατηρήσει την προσοχή των νηπίων κατά την εκπαιδευτική διαδικασία και να εξεταστεί αν η αλληλεπίδραση μεταξύ ρομπότ και νηπίων μπορεί να ενισχύσει τα μαθησιακά αποτελέσματα (απόκτηση γνώσεων) στα παιδιά, προσφέροντας τους παράλληλα ικανοποίηση κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Η έρευνα της χρήσης του ΡΚΑ και της ΕΠ, πραγματοποιήθηκε με πειραματικό σχεδιασμό μεταξύ ομάδων σε νηπιαγωγείο της Χαλκιδικής. Η μία ομάδα παιδιών αποτέλεσε την ομάδα ελέγχου (ΟΕ), ενώ η δεύτερη την πειραματική ομάδα (ΠΟ). Όλα τα παιδιά παρακολούθησαν μάθημα σχετικό με την Κυκλοφοριακή Αγωγή και συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό παιχνίδι με τη χρήση ΕΠ. Η διαφοροποίηση των ομάδων έγκειται στη φύση αυτού που πραγματοποίησε τη διδασκαλία του μαθήματος (άνθρωπος ή ΡΚΑ) με την ΟΕ να συμμετέχει σε μάθημα που πραγματοποιήθηκε από την ερευνήτρια, ενώ την ΠΟ σε μάθημα που πραγματοποιήθηκε από το ΡΚΑ. Τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η παρατήρηση, το ερωτηματολόγιο, η συνέντευξη, η βιντεοσκόπηση και η ηχογράφηση. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι και οι δύο ομάδες ανταποκρίθηκαν στις δράσεις συμμετέχοντας ικανοποιητικά, ενώ παράλληλα παρατηρήθηκε ότι βελτίωσαν το σκορ τους στο γνωστικό αντικείμενο. Η ΠΟ έδειξε προσοχή και ενθουσιασμό σε όλη τη διάρκεια της αλληλεπίδρασής της με το ρομπότ διατηρώντας το ενδιαφέρον της, όμως δεν κατάφερε να δώσει στατιστικά σημαντικότερα μαθησιακά αποτελέσματα από ότι η ΟΕ.
Λέξεις Κλειδιά: Ρομπότ Κοινωνικής Αρωγής (ΡΚΑ)
ΝΑΟ
Επαυξημένη Πραγματικότητα (ΕΠ)
Κυκλοφοριακή Αγωγή (ΚΑ)
Νηπιαγωγείο
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Δικαιώματα: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
KarakostaAnnaMsc2022.pdf1.63 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons